вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001

Опитування

Чи вважаєте Ви обгрунтованими тарифи на житлово-комунальні послуги для населення?
489925
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
196
158
196
4279
489925

Час: 2019-04-22 17:23:31
Visitors Counter

Важливо !

prod

З 1 жовтня 2016 року постановою Кабінету Міністрів України № 656 від 22.09.2016 було запущено у дію пілотний проект тимчасового обмеження державного регулювання цін на продукти харчування (борошно, хліб, макаронні вироби, крупи, цукор, яловичину, свинину і м’ясо птиці, варені ковбасні вироби, молоко, сир, сметану, масло вершкове, олію соняшникову, яйця курячі), який продовжений і в поточному році (спочатку планувався запровадити термін дії пілотного проекту протягом 3-ох місяців).

Як зазначав Уряд, метою пілотного проекту було тимчасове скасування адміністративного регулювання цін на харчові продукти задля оцінки втручання держави на процес ціноутворення. Максимальна націнка на ці продукти раніше становила не вище 15% для виробників та 15% для продавців.

Враховуючи постійне зростання цін на продукти харчування, яке відбувається в умовах масштабного зростання ціни на газ і тарифів на житлово-комунальні послуги, недосконалість механізму формування прожиткового мінімуму та базуванні його на застарілих наборах продуктів харчування, непродовольчих товарів і послуг, що, як наслідок, занижує рівень державних соціальних гарантій та кількість отримувачів субсидій, негативно впливає на рівень та якість життя громадян, викривляє реальний стан бідності, зводить нанівець ефективність існуючих механізмів соціального захисту населення, Київська міськпрофрада, стурбована такою ситуацією, на початку березня ц.р. звернулася до Прем'єр-Міністра України з вимогою приймати рішення щодо відміни держрегулювання цін на продукти харчування тільки після законодавчо встановленого прожиткового мінімуму на оновлених наборах, встановлення економічно обґрунтованих цін і тарифів, зростання життєвого рівня громадян.

На виконання доручення Першого віце-прем’єр-міністра України – Міністра економічного розвитку і торгівлі України (від 15.03.2017 № 925\1\1-17), Мінекономрозвитку спільно з Мінсоцполітики, Мінагрополітики, Мінфіном, Держпродспоживслужбою було розглянуто звернення Міськпрофради та поінформовано щодо наступного.

Мінекономрозвитку спільно із зацікавленими органами виконавчої влади було створено робочу групу з питань цінової стабільності, якою проведено аналіз дії постанови КМУ № 656.

За інформацією Міністерства, результати моніторингу показали, що загальне зростання цін на продукти харчування протягом 4 кв. 2016 року було нижче за аналогічний період 2015 року (4,5% проти 5,4%), при цьому загальний рівень інфляції в 2016 році був істотно вищий за 2015 (5,6% проти 1,4%). В обох періодах з 17 груп товарів, за якими велося спостереження по 7 групах товарів було зростання в межах 3-10 %. Практично не змінилися розміри плати за послуги, що надаються у торговельних об’єктах, на ринках з продажу продовольчих та непродовольчих товарів.

Тому, як поінформувало Міністерство, проведений аналіз дії постанови КМУ № 656 свідчить, що загальна динаміка цін на продукти харчування у 2016 році була краща ніж у 2015 році, а характер змін аналогічний, незважаючи на відсутність державного регулювання у 2016 році, що дає дійти висновку про недоцільність збереження держрегулювання цін на продукти харчування.

При цьому, за словами Прем’єр-міністр України В. Гройсмана, стримування зростання цін в 2017 році – завдання номер один для Уряду.

Разом з тим, Міськпрофрада відзначає, що за даними моніторингу динаміки цін (товарів) на споживчому ринку (який здійснює Мінекономрозвитку), тільки протягом січня – квітня 2017 року, відбулося набагато суттєве подорожчання продуктів харчування, ніж зазначає у своїй відповіді Мінекономрозвитку.

Так наприклад, хліб житній, житньо-пшеничний зріс на 44% (з 10,05 до 14,48 грн), яловичина – на 16,5% (з 102,20 до 119,06 грн), молоко жирністю 2,5% - на 13,7% (з 14,31 до 16,27 грн), цукор – на 10% (з 15,25 до 16,77 грн, зокрема, тільки за тиждень відбулося зростання ціни на цукор на 2,2%).

Експерти прогнозують – протягом 2017 року ціни будуть невпинно зростати на всі товари та послуги, продукти харчування.

Тому, враховуючи постійне зростання цін і тарифів на основні соціально значущі товари та послуги, очікуване підвищення тарифів на утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, підвищення проїзду у міському транспорті, відсутність темпів росту життєвого рівня громадян, Міськпрофрада вважає не на часі відміну держрегулювання цін на продукти харчування.

За інформацією ЗМІ, відповідний проект постанови планується затвердити на засіданні Кабінету Міністрів України (а саме – розроблений Мінекономрозвитку проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін у додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 р. № 1548 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України»).

Довідково: З метою більш якісного здійснення контролю за формуванням, встановленням та застосуванням цін і тарифів, 22 грудня 2016 року був підписаний Меморандум між Антимонопольним комітетом України, Міністерством аграрної політики та продовольства України і Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, який передбачає розмежування повноважень органів влади та способи їх взаємодії в межах компетенції у сферах ціноутворення та недобросовісної конкуренції на ринках споживчих товарів.

Метою Меморандуму є оперативне реагування та запобігання порушенням законодавства з питань контролю за ціновою ситуацією та проявами недобросовісної конкуренції.

Що стосується підвищення розмірів прожиткового мінімуму, то за інформацією Мінекономрозвитку, в умовах обмеженості бюджетних коштів встановлення прогнозних розмірів прожиткового мінімуму на рівні фактичних розмірів призведе до неможливості забезпечити своєчасним фінансуванням у повному обсязі видатків на пенсії та інші соціальні виплати.

Таким чином, незважаючи на затвердження 11 жовтня 2016 року Кабінетом Міністрів України оновлених наборів продуктів харчування, непродовольчих товарів та послуг для основних соціальних і демографічних груп населення, на основі яких визначається величина прожиткового мінімуму (постанова КМУ № 780),розмір прожиткового мінімуму, встановлений ст. 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» залишився без змін – в ньому не врахований оновлений споживчий кошик, тим самим не враховано вимогу профспілок щодо встановлення розміру прожиткового мінімуму на базі актуалізованих наборів продуктів харчування, непродовольчих товарів та послуг.

Додаток: Відповідь Мінекономрозвитку від 12.04.2017 № 3612-01\12467-07 –на 4 арк. (завантажити)

Управління соціально-економічних відносин та соціального діалогу апарату Київміськради