вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001

Опитування

Чи вважаєте Ви обгрунтованими тарифи на житлово-комунальні послуги для населення?
489951
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
222
158
222
4305
489951

Час: 2019-04-22 18:02:25
Visitors Counter

Важливо !

subsidii копия

З 1 травня 2017 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 300 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України».

        Документом, зокрема, передбачено:

- враховувати доходи для призначення субсидії не за попередній календарний рік, а за 4 квартали перед зверненням, тобто актуальних доходів громадян;    

здійснити монетизацію залишків невикористаних субсидій на оплату опалення (в обсягах до 100 куб. м природного газу та 150 кВт електроенергії), що виникли у зв'язку з економним споживанням природного газу та електроенергії. Кошти перераховуватимуться на особовий рахунок одержувача в банківській установі або будуть виплачуватися через відділення поштового зв'язку ПАТ «Укрпошта».

Змінами також пропонується не враховувати до сукупного доходу при призначенні субсидії допомогу на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування.

Крім того, внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України «Про встановлення державних соціальних стандартів у сфері житлово-комунального обслуговування» в частині встановлення соціальної норми житла для домогосподарств, що складаються з однієї або двох непрацездатних осіб, у розмірі 75 кв. метрів на домогосподарство.

Негативною резонансною радикальною нормою, яка ще більше погіршить боргові тенденції населення щодо сплати за житлово-комунальні послуги, є відмова у субсидіях тим домогосподарствам, які мають двомісячну й більше заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг.

Відповідно до постанови, у разі отримання інформації про наявність більше ніж двомісячної заборгованості, субсидія на наступний термін не призначається, про що структурний підрозділ з питань соціального захисту населення інформує споживача. Якщо протягом двох місяців від дати інформування громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або уклав угоду про її реструктуризацію, субсидія призначається від дати закінчення дії попередньої субсидії, в іншому випадку – від місяця, в якому громадянин документально підтвердив сплату заборгованості або укладення угоди.

Запровадження такої норми дозволить скоротити кількість субсидіантів на мільйони, що призведе до подальшого затягування боргового зашморгу на шиї значної частини громадян з непередбачуваними наслідками у майбутньому.

    Слід зазначити, що на сьогодні Закону про субсидії немає, і ухвалювати його держава не поспішає. Система житлових субсидій працює на підставі постанов Кабінету Міністрів України, що видаються у ручному режимі, і це дозволяє владі маніпулювати умовами призначення субсидій.

       Відсутність чіткої законодавчої основи не дозволяє оскаржувати у суді рішення органів соціального захисту про (не) призначення субсидій та їхніх розмірів.

      Тому, в цілому, законність системи субсидій важко назвати сумнівною, вона просто нульова, і підтвердження цього факту – скорочення рівня оплати комунальних послуг (за даними Мінрегіону України, якщо у 2014 році цей показник складав 92,2%, у 2015 році – 95,4%, у 2016 році – 91,3%, то у  січні 2017-го рівень оплати упав до 74,7%), зростання боргів населення по сплаті за житлово-комунальні послуги (за 2016 рік загальна сума заборгованості населення України по оплаті послуг ЖКГ збільшилася на 12,5 млрд грн, тобто більше ніж у два разина кінець березня 2017-го, борг населення склав 25 млрд гривень).

Управління соціально-економічних відносин та соціального діалогу