вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001

Опитування

Чи вважаєте Ви обгрунтованими тарифи на житлово-комунальні послуги для населення?
489953
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
224
158
224
4307
489953

Час: 2019-04-22 18:03:09
Visitors Counter

Важливо !

22 червня 2017 року на засіданні Верховної Ради України прийнято у повторному другому читанні проект Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (реєстр. № 4901), яким запроваджується обов’язковий облік тепла і води. Закон готується на підпис Президенту України.

Закон був розроблений з метою імплементації низки статей Директиви 2012/27/ЄС про енергетичну ефективність – що є виконанням взятих Україною зобов’язань перед Європейським Союзом.
Законом передбачена європейська модель обліку теплової енергії та водопостачання, яка відповідає вимогам Третього енергетичного пакету, за яким працюють 28 країн Європейського Союзу. Підготовлену редакцію проекту було узгоджено з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства, Державним агентством з енергоефективності та енергозбереження, Секретаріатом Європейського енергетичного співтовариства та іншими зацікавленими громадськими інституціями та міжнародними експертами.
Закон визначає засади забезпечення комерційного, у тому числі розподільного, обліку послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та забезпечення відповідною обліковою інформацією споживачів таких послуг.
Закон регулює відносини щодо:
1) комерційного обліку послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання (далі - комунальні послуги);
2) розподілу між споживачами обсягу спожитих комунальних послуг;
3) встановлення, обслуговування, заміни вузлів обліку/приладів - розподілювачів теплової енергії;
4) формування та надання споживачам рахунків на оплату комунальних послуг;
5) забезпечення споживачів обліковою інформацією.
Закон передбачає оснащення будівель вузлами комерційного обліку та обладнанням інженерних систем для забезпечення такого обліку здійснюється відповідно до проектної документації з дотриманням будівельних норм і правил у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства. Таке оснащення та відповідна проектна документація не потребують видачі технічних умов та інших вимог до встановлення вузла комерційного обліку, погодження з державними органами, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими особами, операторами зовнішніх інженерних мереж, виконавцями комунальних послуг.
Законом забороняється приєднання житлових і нежитлових будівель до зовнішніх інженерних мереж без оснащення таких будівель вузлами комерційного обліку відповідних комунальних послуг.
Документом передбачено, що органи місцевого самоврядування згідно із затвердженими відповідно до законодавства програмами можуть приймати рішення про виділення коштів з місцевого бюджету на оснащення вузлами розподільного обліку теплової енергії або приладами – розподілювачами теплової енергії у приміщеннях будівель, які на день набрання чинності цим Законом були приєднані до зовнішніх інженерних мереж.
Закон встановлює відповідальність за порушення вимог законодавства у сфері комерційного, у тому числі розподільного обліку, комунальних послуг та фінансові санкції.
Закон прийнято з урахуванням внесених Комітетом з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства поправок.
Завдяки обліку теплової енергії та водопостачання населення платитиме лише за спожиті ресурси, а не за нормами. Крім цього, облік дозволить контролювати ефективність реалізації заходів з енергоефективності. Все це сприятиме зменшенню витрат споживачів на оплату комунальних послуг.
Граничний термін запровадження комерційного обліку тепла – протягом року з дня набрання чинності Закону, комерційний облік води – протягом двох років, а розподільний облік – протягом трьох років.
Прийняття Закону дозволить знизити на ¾ обсяг необлікованих витрат води увнутрішньобудинкових системах та скоротити споживання теплової енергії протягом 1-3 років у середньому на 15-20%, що, у свою чергу, сприятиме зменшенню споживання газу та скороченню викидів парникових газів.

Управління соціально-економічних відносин та соціального діалогу