вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи підтримуєте Ви Заяву Київської міськпрофради до Кабінету Міністрів України з вимогою відхилити Урядові пропозиції до Бюджетної декларації на 2025-2027 роки щодо запровадження мораторію на підвищення основних державних соціальних стандартів і гарантій т

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1386047
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
701
949
3227
15659
1386047

Час: 2024-11-21 15:11:09
Visitors Counter

 


   Однак у період дії воєнного стану профспілковим організаціям без обмежень (тобто незалежно від статутних документів і без загрози втрати неприбуткового статусу) також дозволяється використовувати доходи на військово-оборонні цілі (п. 63 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ) і перераховувати кошти, передавати майно, надавати послуги / благодійну допомогу:
    — армії (ЗСУ), Нацгвардії, СБУ, Державній прикордонній службі, військовим формуванням і з’єднанням, військовим частинам, добровільним формуванням територіальних громад та іншим одержувачам, переліченим у п. 63 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ;
     — закладам охорони здоров’я державної/ комунальної власності або структурним підрозділам з питань охорони здоров’я обласних/міських держадміністрацій;
   — фізичним особам (які не є засновниками / учасниками / пов’язаними особами) з територій бойових дій або переселенцям, а також
   — перераховувати кошти на спецрахунки для збору коштів, відкриті НБУ.
  Така допомога не буде вважатися порушенням п. 133.4 ПКУ, за це не виключать із Реєстру неприбуткової організації.
   Однак, як бачимо, кошти, що перераховуються вами, у «воєнні» умови з п. 63 підрозд. 4 розд. ХХ ПКУ не вписуються (не той одержувач, рахунок відкритий не в НБУ). А що за загальними правилами?
   Загальні правила говорять: профспілкова організація може використовувати доходи для реалізації цілей (завдань) і напрямів діяльності, визначених статутними документами НПО. Тобто важливо, щоб допомога надавалася в межах статутної діяльності й перераховувалася на цілі, закріплені в статутних документах, заради яких і створювалася профспілкова організація (при цьому статутні документи можуть і не містити вичерпного переліку її одержувачів).
    Причому податківці навіть у мирний час були не проти надання профспілковою неприбутковою організацією допомоги іншій НПО, за умови (!), що таке перерахування:
      — відповідає напрямам і цілям діяльності НПО;
      — не суперечить вимогам профільного закону, що регулює діяльність НПО;
   — не містить ознак майнового інтересу членів (учасників) і не використовується для вигоди членів (учасників) НПО (лист ДПСУ від 19.02.2020 № 665/6/99-00-07-02-02-06/ІПК).
    У такому випадку, як пояснювали контролери, не виникає підстав для виключення неприбуткової профспілкової організації з Реєстру НПО. До слова, і за Законом України «Про благодійну діяльність та благодійні організації» від 05.07.2012 № 5073-VI благодійні організації створюються для надання допомоги бенефіціарам (у числі яких також можуть бути й НПО).
  Тому якщо перерахування допомоги благодійному фонду буде відповідати цілям і напрямам діяльності профспілкової організації, то навіть за відсутності відповідного застереження в Статуті, неприбуткову організацію не можуть позбавити неприбуткового статусу.