вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи вважаєте Ви обгрунтованими тарифи на житлово-комунальні послуги для населення?

Газета

f2418f9cff604616adc1fd8ca1c0f5edcQ9GPUW4d4ksWBKB 0
1027611
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
349
659
2926
1008
1027611

Час: 2023-06-02 17:53:34
Visitors Counter

 

Без названия
Лист Пенсійного фонду від 16.03.2023 № 9562-11050/У-03/8-2800/23

                                                                 ВИСНОВОК ДОКУМЕНТА
  Страхувальник приймає рішення про призначення (відмову в призначенні) страхових виплат у формі розпорядчих документів. Форму документа, який видає уповноважена особа, страхувальник визначає самостійно
    Лист, що коментується, є відповіддю Пенсійного фонду на наш запит. Пояснимо, чому він з’явився.
З 1 січня 2023 року завдання та функції ФСС були передані Пенсійному фонду (ПФУ). Це потягло за собою оновлення/зміну нормативки. Серед іншого, було викладено в новій редакції Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.99 № 1105-XIV (далі — Закон № 1105).
    З прогресивних змін — законодавець відмовився від обов’язкової комісії (уповноваженого) із соцстрахування. Згадки про неї прибрали із Закону № 1105. Натомість у ч. 3 ст. 22 Закону № 1105 зазначили, що рішення про призначення страхової виплати чи про відмову в призначенні або про припинення страхових виплат (повністю або частково) приймає страхувальник або уповноважені ним особи.
    Зрозуміло, що прийняте рішення повинне бути належним чином оформлено. Ми рекомендували в питаннях документального оформлення ухваленого рішення про оплату лікарняного листка відштовхуватися від того, хто це рішення ухвалював. Якщо керівник підприємства, то можна видати наказ (або розпорядження). Якщо йдеться про групу уповноважених осіб, оформляємо протокол, про одного уповноваженого — рішення.
За різноманіття й ФСС, щодо якого триває процес реорганізації шляхом приєднання до ПФУ. Так, у роз’ясненні від 09.01.2023 ФСС зазначав, що рішення про призначення допомоги по тимчасовій втраті працездатності, декретної допомоги, допомоги на поховання необхідно оформлювати відповідним розпорядчим документом — це може бути наказ, постанова, розпорядження, рішення тощо.
     Проте останнім часом почали ширитися чутки, що страхувальник або уповноважені ним особи прийняте рішення про призначення (відмову в призначенні) лікарняних повинні оформлювати виключно рішенням. Чому так? Пояснюють тим, що в Законі № 1105 сказано, що страхувальник / уповноважені особи приймають рішення.
   Добре. Хай приймають. До речі, і в попередній редакції Закону № 1105 також ішлося про прийняття рішення. Тобто тут нічого не змінилося. Але ж прийняте рішення потрібно документально оформити! І ось щодо документа, яким воно оформлюється, в Законі № 1105 немає ні слова. Тобто фактично цю частину процесу призначення лікарняних віддали на відкуп страхувальникам.
     Проте, погодьтеся, знати думку Пенсійного фонду тут буде не зайвим. Тож ми поставили ПФУ такі запитання: чи висуваються Пенсійним фондом вимоги до того, в якій формі рішення при призначення (відмову в призначенні) лікарняних буде оформлено страхувальником або уповноваженими ним особами: протоколом, наказом, постановою тощо? Чи достатнім для призначення виплат за місцем роботи за сумісництвом буде надання працівником оригіналу повідомлення про відмову в призначенні допомоги за основним місцем роботи?
Відповідь ПФУ наведено на початку коментаря. Як бачите, страхувальник має право самостійно визначити, яким саме документом він або уповноважені ним особи будуть оформлювати прийняте рішення при призначення (відмову в призначенні) лікарняних. Це може бути наказ, розпорядження, протокол ну або рішення. Все на ваш смак. Головне — зафіксувати цей момент у внутрішніх документах роботодавця.
     Текст листа ПФУ, що коментується, наведено нижче.
А ось про те, як документально оформити призначення уповноважених із соціального страхування і якими документами ці особи повинні керуватися у своїй роботі. Лист Пенсійного фонду від 16.03.2023 № 9562-11050/У-03/8-2800/23

1   Припинить діяльність комісії або уповноваженого із соціального страхування.
  Із 1 січня 2023 року комісії/уповноважені із соціального страхування припиняють свою діяльність. Тому на останньому засіданні 2022 року комісія із соціального страхування на підприємстві мала ухвалити рішення про припинення діяльності з 1 січня 2023-го. Рішення мала оформити протоколом.

    Призначте уповноваженого (на підставі його особистої заяви *), який ухвалюватиме рішення щодо оплати лікарняних.
    Рішення про призначення страхової виплати ухвалює страхувальник або уповноважена ним особа.

    Страхувальник або уповноважені ним особи:

    • контролюють, чи правильно нарахували й чи своєчасно виплатили страхові кошти;
   • ухвалюють рішення про відмову у призначенні або припинення страхових виплат (повністю або частково);
    • розглядають правильність видачі документів, що є підставою для страхових виплат.
   Підстава — частина третя статті 22 Закону № 1105.
 Керівник підприємства своїм наказом** призначає одного або декількох уповноважених, які призначатимуть страхові виплати за соціальним страхуванням.
   Керівники підприємств із невеликою чисельністю працівників можуть не делегувати ці повноваження й самостійно розглядати лікарняні й документи щодо допомоги на поховання.
Визначте в наказі принаймні двох уповноважених працівників. Тоді не знадобиться терміново вирішувати, хто розгляне листки непрацездатності, коли уповноважений у відпустці, відрядженні або хворіє.
  Призначайте уповноважених працівників, які знаються на питаннях законодавства про працю, наприклад, інспектора з кадрів, бухгалтера, що мають доступ до електронного кабінету страхувальника на вебпорталі ПФУ.
  Кодекс законів про працю України (КЗпП) забороняє роботодавцеві вимагати від працівника виконувати роботу, якої не передбачає трудовий договір (ст. 31 КЗпП). Тому перш ніж готувати наказ, отримайте згоду працівників (заяви).
   Наказ про визначення уповноваженого належить до наказів з основної діяльності.
   Строки зберігання:
   • постійно — в організаціях, що створюють документи Національного архівного фонду;
  • до ліквідації організації — в організаціях, що не створюють документів Національного архівного фонду.
 Також можете внести зміни до посадових інструкцій працівників, які виконуватимуть функції уповноважених. Тоді окремого наказу про визначення уповноважених видавати не потрібно.

*Зразок заяви про згоду виконувати функції уповноваженого

Директору ТОВ «Усе буде Україна»
Кирилові ПОВАЖНОМУ
заступника начальника відділу кадрів
Галини Добровольської

ЗАЯВА


Погоджуюся виконувати функції уповноваженої особи з питань призначення страхових виплат за соціальним страхуванням з 01 січня 2023 р.


      29.12.2022                                                                                         Добровольська

 

**Зразок наказу про призначення уповноважених щодо призначення виплат за соціальним страхуванням

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ
«УСЕ БУДЕ УКРАЇНА»
(ТОВ «УСЕ БУДЕ УКРАЇНА»)
__________________________________________________________________________________
НАКАЗ

    29.12.2022                                                      Київ                                                    № 182

Про призначення уповноважених осіб
з питань призначення страхових виплат
за соціальним страхуванням

Керуючись статтею 22 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23 вересня 1999 р. № 1105-XIV,

НАКАЗУЮ:

1. Призначити уповноваженими особами з питань призначення страхових виплат за соціальним страхуванням із 01 січня 2023 р.:
• ДОБРОВОЛЬСЬКУ Галину Олександрівну, заступника начальника відділу кадрів;
• КОШЕЛЕНКО Надію Андріївну, заступника головного бухгалтера.
2. Зобов’язати уповноважених осіб:
• контролювати правильність нарахування і своєчасність здійснення страхових виплат;
• ухвалювати рішення про відмову у призначенні або припинення страхових виплат (повністю або частково);
• розглядати підстави та правильність видачі документів, які є підставою для надання страхових виплат.

Підстава:  згода Галини Добровольської від 29.12.2022, зареєстрована за № 170;
                згода Надії Кошеленко від 29.12.2022, зареєстрована за № 171.

    Директор                                             Поважний                                      Кирило ПОВАЖНИЙ

Візи, відмітки про ознайомлення з наказом

2022 08 09 chy mozhna vidklykaty pratsivnyka z vidpustky bez zberezhennya zarobitnoyi platy 800 500 300x188
Відкликати працівника можна не з будь-якої відпустки та лише за певних умов.

Стаття 79 КЗпП та стаття 12 Закону України «Про відпустки» визначають, що відкликати працівника можна лише з щорічної відпустки.

ecyz1000e880e936557437fdf25248a6 w640
У зв’язку з чисельними зверненнями членів профспілок щодо збереження трудових гарантій працівникам, які долучилися до складу територіальної оборони, оскільки існує багато аспектів в цьому питанні, які не дозволяють прийняти адміністрацією підприємства однозначного рішення та надати вичерпні консультації структурним підрозділам, надаємо роз’яснення аудитора про виплати добровольцям тероборони.

авіпвк
Щодо виплати середнього заробітку мобілізованих працівників: деталі, приклади, зразки документів, правильність оформлення та інше пояснює аудитор.

19.07.2022 набрав чинності Закон № 2352. Із цієї дати за мобілізованими працівниками зберігають лише місце роботи і посаду. Відтепер законодавство не передбачає зберігати за ними середній заробіток. Та це не означає, що із цієї дати бухгалтер автоматично не мусить нараховувати середній заробіток мобілізованому працівникові. Для бухгалтера підставою його не нараховувати є відповідний наказ керівника підприємства про внесення змін до наказу, яким працівника увільнили на час військової служби і в якому встановили, що потрібно зберігати за ним середній заробіток.

Коли готуватимете наказ про внесення змін, зважайте на умови колдоговору, положення про оплату праці роботодавця. Адже ці документи можуть містити гарантію збереження працівникові середнього заробітку на час його військової служби.

0 02 0a 9441e16c586f996ceaf1f677e6ff63e0bde1e90894eeafc1c05edbdf186641be e7819d70508e00d023
Відповідно до норм ст. 7 Закону «Про Державний бюджет України на 2022 рік» з 1 липня 2022 року збільшився розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 600 гривень.

Без названия02 копия
Згідно з п. 2 Порядку проведення індексації грошових доходів населення», затвердженого постановою КМУ від 17.07.2003 р. №1078 з внесеними змінами, індексації підлягають грошові доходи населення, що не мають разового характеру, зокрема оплата праці найманих працівників підприємств у грошовому вираженні, що включає оплату праці за виконану роботу згідно з тарифними ставками (окладами), доплати надбавки, премії, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені законодавством, а також компенсаційні виплати, що мають постійний характер.

Без названия 1
Нещодавно ВРУ прийняла Закон №2260, який вніс зміни до ПКУ. Зараз розглянемо, як цей закон змінить ситуацію щодо порушення строків подання звітності до ДПС та строків сплати податків.

Нагадаємо, що ВРУ прийняла законопроєкт №7360, який уже підписано головою парламенту і передано на підпис Президенту як Закон №2260.

images 1
Останнім часом на нашу адресу надходять багато запитань стосовно особливостей, відмінностей і специфіки надання благодійної і матеріальної допомоги. Підсумувавши матеріали, надаємо роз’яснення – пам’ятку стосовно даного питання.

0d683f20 1
До Верховної Ради внесено законопроєкт № 7364 від 10.05.2022 року, який пропонує зміни до ПКУ щодо надання податкових пільг для підтримки волонтерської діяльності та діяльності неприбуткових установ та організацій в умовах збройної агресії рф проти України.

Цікаві ініціативи документу:
   - виключити з оподатковуваного доходу волонтера доходи у вигляді витрат неприбуткової організації на проведення медичного огляду та вакцинації волонтера, інших лікувально-профілактичних заходів, безпосередньо пов'язаних з наданням волонтерської допомоги;
    - визначити неоподатковуваними витрати неприбуткової організації чи установи на відрядження волонтера (на проїзд, оплату вартості проживання, витрат на харчування оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в'їзд, обов'язкове страхування, інші документально оформлені витрати);
  - визначити можливість для надання допомоги фізичним особам, які постраждали чи можуть постраждати внаслідок збройної агресії, неприбутковими організаціями без порушення вимог податкового законодавства.
  - не включати громадським та благодійним організаціям до розрахунку суми для реєстрації платником ПДВ операції з ввезення гуманітарної допомоги.