вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи підтримуєте Ви Заяву Київської міськпрофради до Кабінету Міністрів України з вимогою відхилити Урядові пропозиції до Бюджетної декларації на 2025-2027 роки щодо запровадження мораторію на підвищення основних державних соціальних стандартів і гарантій т

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1390204
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
908
2769
7384
19816
1390204

Час: 2024-11-23 23:11:19
Visitors Counter

 

КЕРІВНИКИ РАДИ:

від КМДА – Мазурчак Олександр Володимирович – перший заступник голови КМДА;

від роботодавців – Майко Віталій Іванович - Президент КМАР;

Голодівський Іван Романович - Президент КМОР;

від профспілок – Мельник Валентин Петрович – голова Міськпрофради.

На засідання Ради були присутні начальники управлінь КМДА, голови міських та первинних галузевих профорганізацій.

Вів засідання голова Міськпрофради Мельник В.П.

Розглянуто питання:

1.Про хід виконання зобов'язань розділу 1 Регіональної угоди в частині реалізації Київської міської програми розвитку та підтримки малого та середнього підприємництва. 2.Про план засідань КМТСЕР на 2012 рік.

3.Про склад робочої групи щодо внесення змін до міської цільової програми „Освіта Києва 2011-2015 рр.” в частині організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів комунальної власності (на виконання рішення КМТСЕР від 29.11.2011).

1. Розгляд питання „Про хід виконання зобов'язань розділу 1 Регіональної угоди в частині реалізації Київської міської програми розвитку та підтримки малого та середнього підприємництва”.

ПОВОРОЗНИК М.Ю. – начальник Головного управління з питань регуляторної політики та підприємництва КМДА доповів наступне:

Київська міська програма сприяння розвитку малого та середнього підприємництва на 2011-2012 роки розроблена на виконання Програми економічних реформ України на 2010-2014 роки, Стратегії розвитку малого та середнього підприємництва у м. Києві на період до 2015 року та затверджена відповідним рішенням Київради.

Реалізація заходів Програми сприяє збереженню тенденцій до кількісного зростання підприємницького сектору та збільшення надходжень податків і зборів від суб’єктів підприємництва до бюджету, хоча столичне мале та середнє підприємництво і зазнало падіння деяких показників через зміни податкового законодавства.

Всього у Києві зареєстровано як платників податків майже 429 тис. суб’єктів підприємництва, з них сплачують податки - понад 327 тисяч суб’єктів. Кількість суб’єктів підприємництва – юридичних осіб, які сплачують податки, за 2011 рік збільшилась порівняно з попереднім роком на 5% та становила майже 158 тис. До Зведеного бюджету від них надійшло податків і зборів на суму понад 65 млрд. грн., що на 37% більше, ніж у попередньому році.

Однак, кількість новостворених суб’єктів господарювання зазнала зменшення. Так, протягом 2011 року зареєстровано новостворених суб’єктів господарювання на 24% менше, ніж у 2010 році. Таке падіння відбулось за рахунок зменшення кількості як новостворених фізичних осіб-підприємців – на 34%, так і юридичних осіб – на 11%. Всього створено майже 23 тисячі суб’єктів господарювання проти 30 тисяч у попередньому році. (У повному обсязі доповідь додається).

БОХОНСЬКИЙ В.Г. – голова Київської міської організації профспілки працівників інноваційних і малих підприємств проінформував про наступне:

Розглядаючи сьогодні інформацію щодо виконання Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва, хочу зупинитися на окремих моментах, які негативно позначаються на виконанні цієї програми і здійсненні регуляторної діяльності взагалі.

На підтримку малого і середнього підприємництва в 2011 році спрямовано 9,1 млн. грн., що менше ніж в 2010 році на 17, 3% і менше, ніж в 2008 році майже на 30%. В минулому році кількість економічно – активних суб'єктів підприємництва, в першу чергу фізичних осіб, зменшилась порівняно з 2010 роком. Впали на третину надходження від суб'єктів підприємництва до міського бюджету у вигляді податків і зборів. На чверть зменшилось фінансування відсотків по банківських кредитах.

Візьмемо такий напрямок Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва як забезпечення повноти та якості виконання державної регуляторної політики. Планом діяльності з підготовки проектів регуляторних актів КМДА на 2011 рік заплановано розгляд 25 регуляторних актів. Упродовж року до нього внесено ще 40 проектів. Загалом, на сайті КМДА оприлюднено 97 проектів регуляторних актів, з яких 55 – проекти регуляторних актів Київради. Яка ж це регуляторна політика? Це скоріше регуляторний смерч на голову підприємця.

Проблем розвитку підприємництва Києва в контексті виконання міської Програми сприяння розвитку малого та середнього підприємництва достатньо і в інших її напрямках. Зокрема, в роботі районних держреєстраторів і міського дозвільного центру "Єдиний офіс" по реєстрації та видачі документів дозвільного характеру. Дієвих заходів потребує удосконалення систем інформаційно-консультативного, ресурсного, інфраструктурного та освітнього забезпечення суб'єктів підприємництва. В першу чергу це стосується висвітлення питань регуляторної діяльності в муніципальній газеті "Хрещатик".

Є непрозорою і закритою для всіх бажаючих підприємців система надання в оренду та власність для ведення господарської діяльності нежитлових приміщень комунальної власності міста.

Я зупинився на деяких проблемах діяльності столичного підприємництва. На жаль, їх значно і значно більше.

Як можливий захід удосконалення регуляторної діяльності, наближення її до безпосередніх суб'єктів впровадження, більш ефективного залучення громадської думки до підготовки проектів міських програм, нормативних актів, звертаюся до керівництва Головного управління з питань регуляторної політики і підприємництва щодо започаткування більш тісної взаємодії з цих питань і вношу пропозицію укласти відповідну угоду про засади співробітництва між Головним управлінням і Київською міською радою профспілок, яка об'єднує профспілки і профспілкові організації, які представляють інтереси працівників сфери підприємництва м.Києва.

Проект відповідної угоди передаю за призначенням.

ГОЛОДІВСЬКИЙ І.Р. – співголова ради, президент КМОР звернув увагу на наступні проблеми:

1. Щодо оціночної вартості землі. Рішенням міської ради № 43/1877 від 26.07.2007, яке вступило в силу з 1 вересня 2007 року, затверджено порядок визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, згідно з яким грошова оцінка ділянок несільськогосподарського призначення визначається окремо в межах економічно-планувальних зон. По даному рішенню Київради надавали свої застереження і пропозиції колишній заступник голови КМДА Денисюк Л.В., ГУ регуляторної політики і підприємництва та Київська міська організація роботодавців. Їхні зауваження зводились до констатації факту грубих порушень Закону України „Про засади державної регуляторної політики”.

Протокольним дорученням секретаря Київради № 5-231-166ПР від 27.11.2007 було доручено профільній постійній комісії внести пропозиції щодо введення пільгового коефіцієнту при визначенні грошової оцінки земель промислових підприємств міста Києва у відповідних галузях, для чого створити робочу групу з підготовки проекту рішення Київради з цього питання. Минуло 5 років. Результати роботи робочої групи невідомі, проте наслідки методики нормативної оцінки всім відомі.

Президент КМОР запропонував Стороні КМДА створити робочу групу із представників соціальних партнерів, якій доручити підготувати нову редакцію методики та порядку визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок, яку винести на розгляд Київради до кінця 2012 року.

2. Щодо організації та проведення тендерів у місті Києві. За січень-грудень 2011 року комунальними підприємствами, установами та організаціями проведено 2844 тендери, 45 переможців торгів – не київські товаровиробники. КРУ Києва надали інформацію про порушення порядку тендерів у 2010 році на загальну суму 3283,1 тис. грн. У м.Києві ніхто не відслідковує і не контролює цей процес, на що КМОР неодноразово звертала увагу відповідних управлінь КМДА.

Пропозиція: розпорядженням голови КМДА доручити Головному фінансовому управлінню створити моніторинг виділених коштів на закупівлі та проведення тендерів у м.Києві всіма розпорядниками бюджетних коштів.

ДУХОТА Н.В. – голова профспілки працівників підприємств малого та середнього бізнесу м.Києва зазначила наступне:

Сьогодні важко назвати якусь галузь економіки, де не працюють підприємства малого та середнього бізнесу. І заслухавши інформацію начальника управління з питань регуляторної політики та підприємництва КМДА про хід виконання зобов’язань розділу І Регіональної угоди і виступи попередніх виступаючих хочу наголосити, що поки що не має належної підтримки держави розвитку підприємств малого та середнього бізнесу. Підприємства змушені наодинці долати свої проблеми, а фінансові негаразди – основна причина соціального напруження та трудових конфліктів між найманими працівниками та керівниками малих підприємств. Далеко не всюди власники підприємств з належною увагою ставляться до своїх колективів які сумлінною працею нерідко покривають їхні серйозні управлінські прорахунки.

Варто зазначити, що окремі власники підприємств, роботодавці дозволяють собі брутально порушувати трудове законодавство та Закон про профспілки. Майже звичайна справа для багатьох роботодавців – це затримка перерахування профспілкам внесків спілчан і використання цих коштів на свій розсуд.

Ганебне явище та суттєвий недолік у роботі всіх сторін соціального діалогу – це наявність заборгованості із заробітної плати.

Окремі закони, які прийняті останніми роками дозволяють державним органам усе більше втручатися у внутрішні справи профспілок. Головний біль для профспілок, постійні нововведення різних держустанов щодо звітності та довідок.

Голова профспілки запропонувала:

1. Поновити співпрацю Головного управління з питань регуляторної політики та підприємництва КМДА з Київською міською радою професійних спілок та галузевими профспілками міста.

2. Створити банк даних послуг та робіт підприємств малого та середнього бізнесу м. Києва. Залучати підприємства, які є членськими організаціями галузевих профспілкових комітетів м Києва до виконання замовлень і робіт, що виконуються на спортивних базах, об’єктах ДЮСШ та інших спорудах господарського управління Київської міської ради профспілок.

СЛАТВІНСЬКА Л.Я. – голова Київської міської профспілки працівників, підприємців торгівлі, ресторанного господарства, послуг та суміжних сфер діяльності повідомила наступне:

Торгівля – це 99,9% приватна власність, в основі малий бізнес.

Не буду вести розмову про мережі транснаціональних компаній, хоча там масове порушення законодавчих норм та прав працюючих( 90% працюють по договорам), особливо в питаннях охорони праці.

Який же стан справ малого бізнесу в торгівлі? Магазини вигнали зі стаціонарних приміщень (які продані під офіси), загнали в кіоски-МАФи, підвали, підземні переходи, ринки. Зруйнована вся система. Де можна купити на Хрещатику хліб? В магазині на бульварі Шевченка і аж на Майдані? А як виконується програма шагової доступності? Аж ніяк.

Промисловість не працює. Безвихідне становище людей (потрібно жити та годувати сім’ю) змусило людей іти в торгівлю на ринок. В торгівлі працюють всі професії. Більш всього додаткових робочих місць надала торгівля, але які це робочі місця – без тепла, без мінімальних санітарно-гігієнічних умов.

Торгівля , як і релігія має свої історично складені місця. Взяти, наприклад, «Сінний ринок» - більше 5 років огороджений парканом, не працює, а там такі підвальні приміщення – бункери для зберігання продовольчих, овочевих товарів. Так це торгове місце – люди приїжджають сюди торгувати, але де? На тротуарі, в смітті та грязюці. Хіба це людяний підхід до справи?

В кіосках–МАФах працюють наймані працівники, а господарі(які мають по декілька десятків таких МАФів) сидять високо. І кому приносить користь такий малий бізнес? Ні людям, ні бюджету.

На минулому засіданні Ради ми розглядали питання організації харчування дітей в школах. Ніби прийняті добрі рішення, перейнялись відповідальністю за важливу ділянку. Але на сьогодні не тільки покращились справи, а значно погіршились. Борги фінансові зросли майже вдвічі, тендерні торги не відбулися, а ще три місяці потрібно харчувати дітей.

Можна привести багато прикладів нашої галузі, яка дуже важлива для економіки міста і як один з основних донорів наповнення міського бюджету.

Я підтримую пропозиції, висловлені виступаючими колегами, запропонований проект Угоди про співпрацю, а також висловлюю побажання більш активно працювати, бачити перед собою людей, які несуть важку ношу малого та середнього бізнесу.

МАЙКО В.І. – співголова ради, президент КМАР проінформував, що на пропозицію СПО роботодавців розпорядженням КМДА від 17.02.2012 № 275 утворено Координаційну раду з питань розвитку соціально-економічних і трудових відносин в місті Києві, одним із завдань якої є сприяння організаціям роботодавців та профспілок щодо виконання рішень з соціально-економічних питань, тобто ці рада сприятиме виконанню рішень КМТСЕР.

МАЗУРЧАК О.В. – співголова ради, перший заступник голови КМДА, підводячи підсумки обговорення питання, зазначив наступне:

Міська влада послідовно сприяє активізації підприємницької діяльності шляхом створення умов для реєстрації підприємництва, отримання адміністративних послуг від влади та дозволів на відкриття справи, створення технічних умов.

В Києві створено та відкрито Міський дозвільний центр, здатний задовольнити потреби підприємців. Буде відкрито центр надання адміністративних послуг у усіх районах міста та створено єдине інформаційне поле.

Кількість магазинів у місті не зменшилась, до них додались 15 тисяч малих архітектурних форм. При цьому в столиці 8 тис. вільних робочих місць.

За минулий рік демонтовано 1,5 тис. МАФів, потрібно демонтувати ще 3,5 тис. кіосків, які порушують ДБН, встановлені на інженерних мережах, на вході та виході із метрополітену, в зеленій зоні. Зараз розробляється схема розміщення МАФів, яка буде затверджена профільною комісією Київради за участю громадськості.

Програма сприяння розвитку підприємництва повинна надати, як результат, підвищення надходжень до міського бюджету. Для цього треба забезпечити повну ефективну зайнятість та максимальну реальну заробітну плату. Потрібно легалізувати ринок праці. Це спільна задача всіх сторін соціального діалогу.

Обговоривши перше питання порядку денного засідання ради, Київська міська тристороння соціально-економічна рада ВИРІШИЛА:

1. Взяти до відома Інформацію Головного управління з питань регуляторної політики та підприємництва КМДА. Зазначити, що КМП сприяння малого та середнього бізнесу в основному виконується. Проте, у 2011 році порівняно з попереднім роком кількість новостворених суб'єктів господарювання зменшилась на 23,9%, в тому числі юридичних осіб – на 10,9%, фізичних осіб–підприємців – на 34,4%. Фінансування з міського бюджету на підтримку малого та середнього підприємництва зменшилось на 17,3%.

2. Рекомендувати ГУ з питань регуляторної політики та підприємництва КМДА та Київській міській раді профспілок з метою створення на принципах соціального партнерства необхідних умов для розвитку підприємництва укласти угоду про співробітництво.

3. Рекомендувати керівництву КМДА:

- доручити Головному фінансовому управлінню моніторинг використання бюджетних коштів та проведення тендерів у м.Києві головними розпорядниками цих коштів;

- розпорядженням КМДА затвердити робочу групу фахівців за участю представників Сторін соціального діалогу з метою підготовки нової редакції Методики та Порядку визначення нормативно-грошової оцінки земельних ділянок не сільськогосподарського призначення.

2. Розгляд питання „Про план засідань КМТСЕР на 2012 рік”.

МЕЛЬНИК В.П. – співголова ради проінформував, що проект Плану засідань КМТСЕР на 2012 рік складено на базі узагальнених пропозицій Сторін і погоджено співголовами ради та запропонував його погодити.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада ВИРІШИЛА:

Затвердити План засідань КМТСЕР на 2012 рік.

3. Розгляд питання „Про склад робочої групи щодо внесення змін до міської цільової програми „Освіта Києва 2011-2015 роки” в частині організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів комунальної власності (на виконання рішення КМТСЕР від 29.11.2011)”.

МЕЛЬНИК В.П. – співголова ради повідомив наступне:

На виконання рішення КМТСЕР від 29.11.2011 пропонується затвердити склад робочої групи щодо внесення змін до міської цільової програми „Освіта Києва 2011-2015 рр.” в частині організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів комунальної власності.

Сторони Ради до складу робочої групи запропонували:

від КМДА: РУДЕНКО Г.В., ОЛЕФІРЕНКО Н.М., КУЗНЄЦОВУ О.В., ПОЗДЄЄВУ К.В., ШУТЕНКО В.Л., ПОГОРОДНЮ Н.К., ДОБРОВОЛЬСЬКУ О.М.

від роботодавців: КУЗНЄЦОВА В.Ф., МИХАЙЛОВУ Р.В.

від профспілок: ДАБІЖУ Т.В., ТРОФИМЕНКА О.М., ЧАЛУЮ В.І., ШЕСТАКОВУ К.Ю.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада ВИРІШИЛА:

Затвердити склад робочої групи щодо внесення змін до міської цільової програми „Освіта Києва 2011-2015 роки”. Керівником робочої групи затвердити РУДЕНКА Г.В. – заступника начальника ГУ освіти і науки КМДА (за згодою).

(Склад робочої групи додається).

Рекомендувати робочій групі провести організаційне засідання, на якому узгодити план роботи.

4. Головуючий МЕЛЬНИК В.П. – співголова Ради проінформував про наступне:

Згідно із затвердженим Планом засідань КМТСЕР на наступне засідання виноситься питання „Про стан та шляхи вирішення проблемних питань діяльності промислового комплексу міста Києва”.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада ВИРІШИЛА:

Наступне засідання провести 27 березня п.р. Підготовку засідання Ради доручити Стороні роботодавців спільно із Стороною КМДА.