вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи вважаєте Ви обгрунтованими тарифи на житлово-комунальні послуги для населення?

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1239436
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
294
774
1068
24320
1239436

Час: 2024-04-30 12:48:36
Visitors Counter

 

Головуючий на засіданні ради - Голова Міськпрофради МЕЛЬНИК В.П. повідомив, що дане засідання КМТСЕР проводиться згідно з протоколом № 14 від 08.09.2011 засідання КМТСЕР.

 

Розглянуто питання „Про організацію харчування учнів загально освітніх закладів комунальної власності м.Києва та виконання пунктів 6.3 та 3.8 Регіональної угоди”.

МЕЛЬНИК В.П. – Голова Міськпрофради у вступному слові зазначив, що робочою групою за участю представників Київської Міськпрофради, Головного управління освіти КМДА, міської профспілки працівників освіти, відвідано вибірково школи в шести районах міста.

В умовах однакових норм харчування та надбавок (націнок) на продукцію громадського харчування вартість безкоштовного харчування учнів в школах м.Києва різна, а саме від 6,40 до 10,35 грн. Найнижча ціна у Деснянському районі – 6,40 грн., у Дніпровському – 7,00 грн., в Голосіївському – 7,50 грн., в Оболонському – 10,35 грн. Тому не зрозуміло рішення про ліквідацію комунальних підприємств, які входять до сфери управління Деснянської РДА

Постановою Кабінету Міністрів від 02.02.2011 № 116 передбачена грошова норма харчування на одну дитину не більше 2% від прожиткового мінімуму. З 01 грудня п.р. грошова норма складає 20,84 грн., обід – 8,34 грн. (40%), сніданок – 5,21 грн. (25%). В міському бюджеті передбачено 7,0 грн. Відповідно до Закону економічно не обгрунтовані ціни міський бюджет повинен відшкодовувати.

Тендерні комітети повинні надавати перевагу постачальникам з прямими поставками та поставками з найменшою кількістю посередників. В Києві достатньо підприємств харчової промисловості, здатних забезпечити школи продуктами необхідної якості та обсягів, що значно зменшило б вартість шкільного харчування.

Працівники КПГХ працюють у особливому режимі, а саме тільки під час шкільного навчального процесу. Під час шкільних канікул та карантину вони не працюють, більше 4 місяців на рік залишаються без роботи, без зарплати, втрачають страховий та пенсійний стаж. Законодавством не визначено тривалість вимушеного простою працівників ПГХ, а також їх право на відпустку без збереження зарплати такої тривалості.

Зарплата працівників шкільних їдалень складає 1000-1300 грн., у деяких на рівні МЗП. Причини: несвоєчасність фінансування, великі накладні витрати, низька економічно не обгрунтована вартість харчування.

Більшість працівників ПГХ – люди пенсійного віку, яких такий режим роботи влаштовує. Молодь на такі умови праці не приходить.

Враховуючи, що матеріальна база дитячого харчування застаріла, фінансування не своєчасне, працівники шкільних столових не можуть на належному рівні надавати якісне харчування.

Проблема має бути вирішена шляхом внесення відповідних доповнень до чинного законодавства.

Вважаємо за доцільне створити робочу групу із представників сторін КМТСЕР, якій доручити розробити проект міської цільової комплексної програми на підставі узагальнених пропозицій сторін ради та зацікавлених установ, організацій, закладів.

ГОРЮНОВА В.З. – начальник Головного управління освіти і науки КМДА доповіла наступне:

Одним із основних завдань столичної освітянської галузі на сучасному етапі є збереження здоров'я дітей, Тому питання харчування дітей у навчальних закладах є пріоритетним для міської влади та перебуває на постійному контролі.

Рішенням Київської міської ради від 25.05.2011 затверджено міську цільову Програму „Освіта Києва. 2011-2015 рр.”, складовою якої є підпрограма „Здоров'я через освіту”. Головним управлінням освіти і науки, за участю представників Головного фінансового управління, міської санітарно-епідеміологічної станції, Головного управління охорони здоров'я та медичного забезпечення, Інституту екологічної гігієни та токсикології ім. ЛІ. Медведя, районних управлінь освіти, депутатів Київської міської ради, у 2010 році розроблено єдину Програму організації харчування в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах яка й увійшла у міську цільову Програму „Освіта Києва. 2011-2015 рр.”.

Для забезпечення та покращення організації харчування дітей у навчальних закладах, КМДА щорічно видаються розпорядження, створюються робочі комісії, питання систематично заслуховується на колегіях Київської міської державної адміністрації та Головного управління освіти і науки. Крім того, питання харчування учнів перебуває на постійному контролі у прокуратурі м.Києва, міській CEC інших підрозділах КМДА. Створена тимчасова контрольна комісія Київради з числа депутатів з питань перевірки використання приміщень та якості харчування учнів у навчальних закладах міста. З метою вивчення різних аспектів харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів Головним управлінням освіти і науки спільно з КП „Центр моніторингу столичної освіти” у 2009 та 2011 роках проведено моніторингові дослідження, результати яких доведені до відома громадськості. Щоденний контроль за організацією харчування та виконанням норм харчування здійснюють інспектори з харчування та медичні сестрами з дієтичного харчування. Разом з тим, у загальноосвітніх навчальних закладах створені комісії з питань перевірки організації харчування дітей, членами яких є представники батьківської громадськості та учнівського самоврядування.

У 510 загальноосвітніх навчальних закладах міста створені умови для організації харчування учнів.

У 2011-2012 навчальному році понад 230 тисяч учнів закладів освіти міста забезпечені усіма видами харчування (буфетна продукція, гаряче харчування). Харчування здійснюється як за кошти батьків, гак і безоплатно - 58 % учнів харчуються за кошти батьків і 43 % - отримують пільгове (безкоштовне) харчування.

За рахунок бюджетних асигнувань, здійснюється харчування 99708 учнів (43 % від загальної кількості школярів) таких категорій:

- із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 9,37 учнів;

- діти із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України „Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям” – 560 учнів;

- вихованці груп продовженого дня (10% вихованців харчується безоплатно, 15% - за половину відповідно до рішень педагогічних рад) – 4152 учні;

- учні 5-11 класів, які за висновками медичних комісій потребують дієтичного харчування – 5061 учень;

- дітей, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи – 15 учнів;

- учні 1 - 4 класів – 88983 учні.

У 2011-2012 навчальному році в загальноосвітніх навчальних закладах міста працює 25 підприємств різної форми власності, які є організаторами харчування.

Щорічно в бюджеті міста Києва по галузі „Освіта” плануються кошти на фінансування видатків для забезпечення дітей та учнів м.Києва повноцінним харчуванням. Використання бюджетних коштів по галузі „Освіта” на харчування дітей та учнів міста Києва з кожним роком зростає, а саме у 2009 році виділено 212,2 млн. грн., у 2010 році – 223,2, а у 2011 році заплановано 264,3 млн. грн.

У цьому навчальному році середня фактична вартість гарячого харчування у загальноосвітніх навчальних закладах становить:

- для учнів 1-4 класів – 7,43 грн.;

- для учнів пільгових категорій 5-11 класів – 8,30 грн.

Для забезпечення питного режиму учнів у навчальних закладах Київською міською державною адміністрацією виділено у 2011 році 500 тис. грн., для обслуговування питних фонтанчиків.

Крім того, щорічно при підготовці до нового навчального року планово проводяться капітальні та косметичні ремонти харчоблоків, оновлюється технологічне, холодильне обладнання, меблі та посуд,

ПАДАЛКА В.М. – заступник начальника Головного фінансового управління КМДА доповів наступне:

У 2011 році ситуацію із фінансуванням харчування учнів комунальних закладів освіти вирівняно, в тому числі за рахунок позик, хоча ще існує поточна заборгованість.

Освіта є делегованим повноваженням, тобто держава визначає планові фінансові показники на одну дитину однакові по всій території держави. В бюджеті м.Києва ці показники більші, ніж державні контрольні. На 2011 рік планувалось 5720 грн. на одного учня, на 2012 рік – 7708 грн. Додатково на соціально-культурну сферу в міському бюджеті передбачено 1 800 млн. грн.

Проблема різних цін в районах міста дійсно існує, розбіг цін досить значний.

Головному управлінню освіти та науки доцільно розрахунково довести до районних управлінь індикативні показники на наступний рік, щоб вони орієнтувались на єдину цінову політику при проведенні тендерних процедур.

Згідно закону 20% видатків можна проводити за попередніми договорами, тобто є час для нормального проведення тендерів.

ДОБРОВОЛЬСЬКА О.М. – начальник управління освіти Оболонської РДА зазначила, що існує ряд нормативних документів, які регламентують порядок організації харчування дітей та обов'язкові для виконання, що виключає ініціативу. Зміна в організації харчування можлива за умови внесення змін до інструкцій, технологічних карт, двотижневих меню.

Головне управління освіти КМДА довело до районних управлінь освіти листом-рекомендацією натуральні норми харчування, згідно яких проводитимуться розрахунки вартості харчування. Вартість натурального набору одноразового харчування учнів району складає 9,13 грн. (учні до 10 років) та 11,08 грн. (старші 10 років).

В Оболонському районі протягом 2007-2011 років діяла програма вдосконалення системи організації харчування учнів загальноосвітніх закладів району, якою передбачалось розвиток матеріальної бази харчоблоків та їдалень, капремонт, заміна обладнання, компенсація витрат на комунальні послуги та оренду. З 01 січня в розрахунках вартості харчування треба передбачати комунальні послуги та оренду, що збільшує вартість харчування на 82%, а саме складатиме 16,61 та 18,18 грн. відповідно до віку учнів. Шкільне харчування потрібно звільнити від сплати комунальних послуг, що дозволить виконувати бюджетні показники в повному обсязі.

ШЕСТАКОВА К.Ю. – президент Української асоціації підприємств, організуючих харчування в навчальних закладах відзначила:

Постановою Кабінету Міністрів від 02.02.2011 № 116 передбачена грошова норма харчування на одну особу із врахуванням потреби у раціональному харчуванні та санітарно-гігієнічних вимог на рівні 2% від прожиткового мінімуму для дітей 6-18 років. В тому числі сніданок – 25%, обід – 40%, полуденка – 10%, вечері – 25% загальної грошової норми від прожиткового мінімуму. Так, на 01 січня п.р. прожитковий мінімум складав 977 грн., тобто грошова норма – 19,54 грн., з 01 грудня п.р. прожитковий мінімум = 1042 грн., а грошова норма – 20,84 грн. Таким чином, грошова норма збільшилась на 1,3 грн., але при діючій системі розрахунків в міському бюджеті це не враховується. Тому доцільно переходити на розрахунки із врахуванням грошових норм.

Податковий кодекс, ст.197.1.7 звільняє від оподаткування ПДВ харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах. Постанова Кабінету Міністрів № 116 звужує цю норму, а саме згідно п.3 постанови звільнено від обкладання ПДВ операції з надання послуг з харчування дітей у загальноосвітніх навчальних закладах у межах затверджених норм харчування в грамах, а для тих учнів, для яких не встановлено норми харчування в грамах – у межах визначеної грошової норми. Проте мають місце факти, коли обід, куплений учнями за кошти батьків, обкладається ПДВ: обід вартістю 6,4 грн. за батьківські гроші коштує 7,68 грн. Постанова Кабінету Міністрів № 116 не регламентує джерела фінансування шкільного харчування (п.3), а визначає коло дітей, що мають право на безкоштовне харчування (п.5). Тобто в межах норм харчування з коштів батьків або інших інвесторів ПДВ не повинно братись.

Вартість шкільного обіду складається з двох складових: вартості сировинного набору згідно з нормативами, встановленими Постановою КМУ № 1591 від 22.11.2044, та торгівельної націнки (надбавки), яка враховує витрати підприємства на приготування їжі, виплати персоналу і створення умов беззбиткової роботи підприємства.

З вартістю сировинного набору ясно. Норми є – потрібно їх виконувати. Залишається питання з націнкою. Наприклад, Розпорядження КМДА № 1224 від 29.12.2010 „Про встановлення граничних торговельних надбавок (націнок) на продукцію громадського харчування” встановило для підприємств шкільного харчування у м.Києві торговельну націнку в розмірі 25% на покупні товари та 50%, враховуючи ПДВ, на продукцію власного виробництва (фактично 30%). У таких економічних умовах підприємства не мають змоги ремонтувати обладнання, купувати достатню кількість посуду, спецодягу, миючих засобів тощо. Заробітна плата працівників взагалі на рівні прожиткового мінімуму.

ЧАЛАЯ В.І. – заступник директора КП ГХ „Шкільне харчування” запропонувала:

Зробити єдину ціну на харчування дітей в усіх районах з урахуванням норм харчування на одну дитину. З цією метою доручити Інституту гігієни харчування разом з міською та районними СЕС розробляти приблизне двотижневе меню харчування дітей різних категорій.

Вивести комунальні підприємства шкільного харчування з конкурсних торгів на право обслуговувати шкільні їдальні, бо вони саме для цього і створені, що прописано в їх статутах.

Відмінити конкурсні торги на закупівлю продуктів харчування для комунальних підприємств, які займаються організацією харчування дітей в школах міста.

Створити в Києві єдину базу, яка б постачала за єдиною ціною шкільним об'єднанням сипучі групи товарів (борошно, цукор, крупи та ін.), а також всі наповнювачі та консервацію.

Закріпити на молокозаводами міста районні шкільні об'єднання з метою постачання за єдиною ціною молочних продуктів.

Звільнити КП ГХ „Шкільне харчування” від сплати за житлово-комунальні послуги та сплати за оренду приміщень.

СЛАТВІНСЬКА Л.Я. – голова Київської міської профспілки працівників, підприємців торгівлі, ресторанного господарства, послуг та суміжних сфер діяльності повідомила наступне:

В міській профспілці на профобслуговуванні знаходяться 10 комунальних підприємств, які забезпечують харчування дітей у загальноосвітніх закладах Києва з чисельністю 1134 працюючих.

Проблемні питання шкільних їдалень, в тому числі щодо соціального захисту працівників цих їдалень, профспілка ставила на протязі багатьох років на всіх рівнях органів влади, але отримувала тільки відписки та нерозуміння його суті та важливості. Більшість підприємств шкільних їдалень збиткові. Заробітна плата працівників складає 1000 - 1300 грн., а в окремих – на рівні прожиткового мінімуму, проблема кадрів постійна,

Причини наступні: відсутність координуючого органу, який би займався питаннями організації харчування учнів у навчальних закладах; порушення в своєчасності перерахування цільових коштів на харчування дітей; різні ціни на харчування дітей в районах міста; витрати на оренду та комунальні послуги; витрати на спеціалізований транспорт, технологічне устаткування.

Особливості роботи шкільних їдалень - це цілковита залежність від роботи закладів освіти, в тому числі через літні, осінні, зимові та весняні канікули, непередбачені карантини; внаслідок чого підприємство має скорочений робочий рік - не 12 місяців, а лише 8 місяців на рік. Працівники шкільних їдалень більше чотирьох місяців на рік залишаються без роботи, без оплати, соціального захисту, втрачають страховий стаж, який враховується помісячно відповідно до Закону " Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування"

З 2006 року зобов'язання КМДА щодо забезпечення харчування учнів та оплати вимушених простоїв працівників їдалень передбачаються Регіональною угодою. Якщо організацію харчування учнів (п.6.3) можна вважати задовільною, то зобов'язання щодо працівників їдалень (п.3.8), на жаль, до сьогоднішнього дня не виконані.

Голова профспілки запропонувала:

- На державному рівні розробити і впровадити програму вдосконалення організації харчування учнів загальноосвітніх шкіл з відповідним фінансуванням на поновлення матеріально-технічної бази шкільних харчоблоків.

- Всі відпустки, що виникають поза причин виробничого характеру (шкільні канікул, карантини тощо) оплачувати за рахунок бюджетних коштів.

- Ініціювати на законодавчому рівні запровадження працівникам їдалень закладів освіти під час канікул та карантинів, оплати вимушених простоїв за рахунок міського бюджету, або надання допомоги по частковому безробіттю за рахунок коштів соціального страхування на випадок безробіття та робити відрахування до пенсійного фонду з цих коштів, а також відновити частину 2 статті 26 Закону України „Про відпустки”, передбачивши можливість надання відпусток без збереження заробітної плати терміном до 3-х місяців, або статтю 25 цього Закону поширити відпустку без збереження заробітної плати, що надається працівникові в обов'язковому порядку, на працівників, які обслуговують заклади освіти на термін канікул, карантинів.

ГОРБИНКО В.М. – головний спеціаліст з питань оздоровлення та відпочинку дітей управління з гуманітарних питань та роботи з молоддю ФПУ відзначила:

Організація харчування дітей в системі дошкільної, шкільної освіти, у закладах оздоровлення та відпочинку потребує модернізації. Розглядати це питання треба комплексно у таких аспектах, як:

організація та забезпечення процесу харчування, що включає в себе оновлення нормативно-правової та розпорядчої бази, забезпечення новим технологічним обладнання харчоблоків, підготовка та перепідготовка кадрів, оновлення технологічних карт приготування їжі, розширення асортименту блюд, широке впровадження таких типів харчування, як шведський стіл, варіантне меню тощо, орієнтованих на максимальне задоволення потреб споживача, фінансування тощо;

якість наданої продукції, що включає жорсткий контроль підприємств - виробників продукції, постачальників, контроль за роботою харчоблоків, персоналу, виготовленням продукції, її зберіганням тощо.

Рішення зазначеного питання лежить у межах компетенції кількох міністерств і відомств, потребує скоординованості дій і конструктивності рішень. Підтримуємо пропозицію щодо створення постійно діючою міжвідомчої робочої групи з питань організації та якості харчування дітей.

ЯЦУНЬ О.М. – голова Київської міської організації профспілки працівників освіти і науки України підтримав пропозиції щодо посилення соціального захисту та мотивації працівників шкільних столових. Зазначив на проблемі якості продуктів. Серед учнівської та студентської молоді багато хворих на хронічні захворювання органів травлення внаслідок неякісного харчування. Тому треба переймати досвід передових в цьому питанні країн, в тому числі харчування з „ланч-боксів”, відсутність тендерів для організаторів шкільного харчування. Підкреслив необхідність прийняття закону „Київський стандарт”. Підтримав пропозицію щодо створення робочої групи та запропонував, щоб до неї увійшли фахівці відповідних інститутів.

Обговоривши перше питання порядку денного засідання ради, Київська міська тристороння соціально-економічна рада ВИРІШИЛА:

1. Рекомендувати керівництву КМДА:

1.1. З метою комплексного планомірного вирішення проблеми удосконалення організації харчування учнів загальноосвітніх закладів комунальної власності створити робочу групу, в тому числі із представників сторін КМТСЕР, якій доручити подати пропозиції щодо внесення змін до міської цільової програми «Освіта Києва. 2011-2015 р.р.» в частині організації харчування учнів загальноосвітніх навчальних закладів комунальної власності на підставі узагальнених пропозицій КМТСЕР та зацікавлених установ, організацій, закладів. 2. Рекомендувати Стороні профспілок КМТСЕР:

1.2. Розглянути питання щодо доцільності створення управління з питань організації соціального харчування в комунальних закладах освіти, охорони здоров'я, соціального захисту.

2.1. Підготувати пропозиції щодо внесення змін та доповнень до чинного законодавства з питань оплати праці працівників комунальних закладів шкільного харчування під час вимушеного простою.

Розглянуто питання Про проект спільного листа-рекомендації співголів КМТСЕР керівникам підприємств, організацій, установ м.Києва щодо укладення колективних договорів на 2012 рік.

МЕЛЬНИК В.П. – Голова Міськпрофради проінформував про зміст проекту листа та запропонував його погодити.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада ВИРІШИЛА:

1. Проект листа погодити.

2. Доручити Стороні профспілок доопрацювати лист та подати його на підпис співголовам КМТСЕР.