вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи вважаєте Ви обгрунтованими тарифи на житлово-комунальні послуги для населення?

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1241264
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
414
574
2896
1490
1241264

Час: 2024-05-03 15:03:57
Visitors Counter

 

На засіданні були присутні: члени ради та запрошені особи.

Від Сторони КМДА: Антонюк А.С., Вовк В.С., Денисюк Л.В., Залезька В.В., Лисенко С.І., Мосійчук Ю.А., Мохонько В.О., Падалка В.М., Поворозник М.Ю., Соя В.В., Шмуля О.В., Шпильовий І.Ф.

Від Сторони роботодавців: Антонюк О.С., Бенцлер Ю.В., Горбатюк П.М., Вакуленко В.В., Курченко М.О., Ліщук В.Г., Мясіщев І.А., Панасюк Л.В., Павлюк І.М., Пучок О.Д., Петренко Є.М., Ткачов М.Ф., Хмельовський В.М.

Від Сторони профспілок: Рижих В.С., Костюк Т.О., Осадченко М.М., Коваль В.П., Гой М.П., Кунах Є.Г., Лопата О.І., Нефьодова Н.К., Олексійчук П.О., Ступак Л.П., Слатвінська Л.Я., Стеблюк І.О., Богдан Л.В., Лисенко Л.Ф., Панова О.Л., Якібчук В.В.

Головуючий на засіданні ради – заступник голови Міськпрофради РИЖИХ В.С.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

1.Про стан виконання Територіальної угоди за І півріччя 2012 року.

2.Про стан погашення заборгованості з виплати заробітної плати в м.Києві за 9 місяців 2012 року (в рамках виконання Угоди).

3.Про погодження проекту Положення про територіальну тристоронню соціально-економічну раду.

4.Про План засідань КМТСЕР на 2013 рік.

5.Різне.

1. Розглядається питання Про стан виконання Територіальної угоди за перше півріччя 2012 року”.

Від Сторони КМДА із співдоповідями виступили:

АНТОНЮК А.С. – перший заступник начальника Головного управління промислової, науково-технічної та інноваційної політики КМДА доповів про виконання розділу І Територіальної угоди «Сприяння розвитку підприємництва та сфери послуг». А саме, відповідно до завдань розділу І проводився аналіз участі промислових підприємств м. Києва у тендерних процедурах та розроблено механізм співпраці Головного управління промисловості з Головним управлінням фінансового контролю і аудиту щодо забезпечення прозорості проведення тендерних процедур на закупівлю за кошти міського бюджету з залученням представників Ради директорів підприємств, установ та організацій м. Києва до погодження технічних умов до документації конкурсних торгів. Також головними напрямками роботи КМДА залишаються: сприяння отриманню підприємствами законодавчого визначення права на земельні ділянки, на яких вони розташовані, надання фінансової підтримки у вигляді відшкодування відсотків за користування банківським кредитом промисловим підприємствам та іншим суб'єктам підприємницької діяльності, а також розроблення Програми розвитку промисловості на 2013-2016 роки.

ПОВОРОЗНИК М.Ю. - начальник Головного управління з питань регуляторної політики та підприємництва зазначив, що в Києві реалізується комплексний пілотний проект реформування сфери надання адміністративних послуг, в рамках якого у столиці у 2011 році відкрито Міський дозвільний центр, а в 2012 році - 10 районних Центрів надання адміністративних послуг. А також, впроваджена система отримання «Швидких послуг» (можна оформити 5 довідок за допомогою Інтернету), продовжує діяти механізм фінансово-кредитної підтримки суб'єктів підприємництва шляхом часткового відшкодування за рахунок коштів міського бюджету відсотків за банківськими кредитами (за 9 місяців 2012 року з бюджету міста на часткову компенсацію відсотків за отриманими суб'єктами господарювання кредитами перераховано 2,0 млн. грн.); підписано Меморандум про спільну діяльність з розвитку інфраструктури підприємництва в м. Києві між Київською міською державною адміністрацією, Державною податковою службою у м. Києві та Головним управлінням Пенсійного фонду України в м. Києві.

СОЯ В.В. - заступник начальника Головного управління праці та соціального захисту населення доповів стосовно виконання завдань розділу ІІІ «Оплата праці» та розділу VI «Соціальні виплати та гарантії». А саме:

- 01.10.2012 головою КМДА затверджено План заходів з питань детінізації заробітної плати та легалізації трудових відносин на підприємствах, в установах та організаціях міста Києва;

- на постійному контролі перебуває питання забезпечення своєчасної виплати заробітної плати на підприємствах міста та вирішення проблеми погашення заборгованості з неї (протягом січня-червня 2012 року проведено 166 обстежень (перевірок) підприємств-боржників, надано понад 800 рекомендацій щодо усунення виявлених порушень, порушено 42 кримінальні справи щодо керівників підприємств, винних у невиплаті заробітної плати, з яких 36 вже скеровано до суду, внесено 174 приписів та подань, до відповідальності притягнено 110 службових осіб, проведено 77 засідань тимчасових комісій з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, на яких заслухано 242 керівники підприємств-боржників);

- за результатами проведеної роботи у повному обсязі погасили борг 18 підприємств на загальну суму понад 13 млн.грн., на 12 підприємствах-боржниках відбулась зміна керівництва (Буревісник, Авіаційна транспортна компанія, Інститут рибництва, академія бізнесу та підприємництва тощо).

ПАДАЛКА В.М. - перший заступник начальника Головного фінансового управління поінформував, що протягом 10 місяців 2012 року за рахунок коштів місцевого бюджету провадились виплати допомоги 1,8 млн осіб на загальну суму майже 216,2 млн грн. відповідно до міською цільовою програмою «Турбота. Назустріч киянам» на 2011-2015 роки”. Також поінформував про виплату надбавок працівникам бюджетної сфери.

ЛИСЕНКО С.І. - начальник відділу з питань охорони праці на виконання завдань розділу V «Охорона праці, охорона здоров’я, забезпечення безпечної життєдіяльності населення» повідомив, що протягом І півріччя 2012 року:

- проведено комплексні перевірки стану охорони праці, виконання вимог чинного законодавства на 28 підприємствах;

- організовано навчання і перевірку знань 3350 осіб керівників та спеціалістів підприємств, установ та організацій м. Києва;

- проведено 81 виїзд на підприємства міста для надання методичної та нормативно-правової допомоги; в районах проведено 16 нарад та 21 семінар з питань охорони праці;

- проводилась перевірка дотримання суб'єктами господарювання вимог охорони праці в місцях масового перебування;

- проведено перевірку парків культури та відпочинку міського підпорядкування щодо їх готовності до весняно-літнього сезону;

- проводились перевірки дотримання правил експлуатації і технічного стану атракціонів і обладнання на дитячих ігрових майданчиках та спортивних майданчиках на території навчальних закладів;

- проводиться аналіз стану охорони праці, аварійності, травматизму та захворюваності на підприємствах, установах та організаціях м. Києва.

ВОВК В.С. - начальник Головного управління у справах сім’ї, молоді та спорту на виконання розділу VII «Організація оздоровлення, культурного дозвілля та розвиток фізкультури і спорту для киян і членів їх сімей» поінформував, що протягом І півріччя 2012 року:

- з місцевого бюджету на оздоровлення та відпочинок виділено 26 млн. 377,5 тис. грн., (2011 рік - 24 млн. 377,9 тис. грн.,) і залучено 120 млн. грн. (оздоровлено 153 228 юних киян, що становить 72,08% від загальної кількості дітей шкільного віку);

- проведено понад 300 спортивно-масових заходів міжнародного, всеукраїнського та міського рівнів у яких взяло участь понад 137 тис. осіб;

- проведено 21 захід фізкультурно-оздоровчого напрямку, в яких взяло участь понад 3548 осіб;

- функціонує 299 фізкультурно-спортивних клубів, в яких займаються 275 тис.чоловік;

- працює 95 дитячо-юнацьких спортивних шкіл з яких 63 дитячо-юнацькі спортивні школи (ДЮСШ) та 32 спеціалізовані дитячо-юнацькі спортивні шкіл олімпійського резерву (СДЮШОР), в яких набули розвитку 92 види спорту.

Від Сторони профспілок із співдоповіддю виступив

РИЖИХ В.С. – заступник голови Київської Міськпрофради, у своїй доповіді він зазначив наступне:

Міськпрофрада постійно працює над виконанням своїх зобов'язань, викладених в Територіальній угоді.

Протягом І півріччя звітного року Міськпрофрада та її членські організації здійснювали правозахисну роботу шляхом громадського контролю за додержанням законодавства про працю на підприємствах, в установах, організаціях, надання безоплатної правової допомоги членам профспілок у формі консультацій, письмових роз'яснень норм законодавства, складання позовних заяв, інших процесуальних документів, представництва членів профспілок у судах. Правовою службою профспілок проведено 46 перевірок дотримання законодавства про працю, надано правову допомогу 269 особам. Винесено 14 подань, у т.ч. роботодавцям – 8, органам прокуратури – 3, територіальній державній інспекції – 3. За сприянням правової служби профспілок на користь працівників винесено 15 судових рішень, стягнено 132 тис. грн.

Міськпрофрада і її членські організації з метою попередження порушень трудового законодавства провели навчання профактиву, семінари, «круглі столи» з актуальних питань, в т.ч. з обговорення проектів Трудового кодексу та Житлового кодексу України, змін і доповнень до Податкового кодексу, основних положень Державного бюджету на 2012 рік тощо.

На сайтах Міськпрофради та галузевих профспілок висвітлювались найактуальніші питання застосування трудового законодавства, надавались юридичні консультації.

З метою сприяння погашенню заборгованості з виплати зарплати Міськпрофрадою було направлено звернення до керівників підприємств-боржників з вимогою погасити заборгованість; проводились спільно з Територіальною державною інспекцією праці у м. Києві перевірки на підприємствах-боржниках; проведено аналіз основних причин виникнення заборгованості, підготовлено пропозиції по їх подоланню. ФПУ надано інформацію щодо найбільших підприємств-боржників з метою розгляду на цільових нарадах у Прем'єр-міністра України Азарова М.Я. та на засіданнях Урядової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошових виплат), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.

Міськпрофрадою розроблено Довідник голови первинної профспілкової організації «Про укладення колективних договорів на підприємствах, в установах та організаціях», в якому викладено методичні рекомендації та модель колективного договору.

За ініціативи Міськпрофради підготовлено проект спільного листа КМДА, Федерації роботодавців м.Києва та Міськпрофради з рекомендаціями щодо змісту колективних договорів на 2012-2013 роки. Рекомендації Територіальної угоди щодо змісту колективних договорів враховано первинними профорганізаціями під час переговорів та внесено до більшості колдоговорів.

У травні 2012 р. Президія Міськпрофради підбила підсумки конкурсу на кращий колективний договір за 2011 рік та визначила переможців.

Технічна інспекція праці Міськпрофради взяла участь у формуванні розділу щодо охорони праці колдоговорів більш ніж на 50 підприємствах, сприяла їх участі у міському конкурсі на краще підприємство з охорони праці. Упродовж півріччя нею проведено 68 перевірок стану умов праці. За результатами перевірок роботодавцям направлено 24 висновки та 33 подання на усунення порушень, розглянуто 20 скарг громадян, більшість з яких вирішено позитивно.

Президія Міськпрофради погодила запропоновані Головним управлінням житлового забезпечення КМДА заходи здешевлення вартості іпотечних кредитів та надала ряд пропозицій щодо забезпечення доступним житлом киян, які потребують поліпшення житлових умов.

У звітному періоді профспілки забезпечили Новорічно-Різдвяні свята для дітей, на що витратили понад 5 млн. грн.; організували літнє оздоровлення дітей; провели конкурс-огляд дитячої художньої самодіяльності та творчості; спортивні змагання з різних видів спорту серед команд галузевих профспілок. Частину цих заходів згідно із зобов'язаннями Територіальної угоди проведено за рахунок акумульованих коштів профспілок, роботодавців, держадміністрації, ФСС з ТВП, спонсорів.

Міськпрофрада приділяє значну увагу збереженню та покращенню матеріально-технічного стану спортивних баз ДЮСШ Міськпрофради. Проведено ремонтні роботи спортивних споруд та майданчиків.

Профспілки брали активну участь у виконанні спільних зобов'язань сторін Угоди.

Доповідач зупинився на виконанні спільних зобов'язань. (Інформація направлена Сторонам Угоди за № 473/01 від 18.09.2012).

Від Сторони роботодавців із співдоповідями виступили:

ГОЛОДІВСЬКИЙ І.Р. – голова правління КМОР в своєму виступі зазначив :

Як свідчить аналіз виконання пунктів 1-го розділу (основного розділу) угоди окремі керівники Головних управлінь в котре надають не повну і не правдиву інформацію про виконання зазначених пунктів.

П.1.5 Передбачав визначити пріоритетом економічної політики в м. Києві розвиток внутрішнього ринку і підтримку вітчизняного виробництва. Питання – що для цього зроблено, щоб так було ?

П.1.14 Визначати пріоритетні об’єкти, промислові підприємства для інноваційної підтримки, вжити відповідних заходів – що зроблено ?

П.1.16. Надавати фінансову підтримку промисловим підприємствам міста. Питання - скільки і кому була надана підтримка ?

Для інформації – борги за надані пільгові кредити за попередні роки складають біля 40 млн.грн.

П1.17. Оприлюднювати на офіційному веб-порталі КМДА – річний план закупівель. Замість цього надається інформація про продукцію, яка виробляється в м. Києві.

П 1.22. Здійснювати підтримку виробників імпортозамінної продукції надавати пільги на сплату земельного податку. Невідомо кому надали такі пільги .

П 1.24. Впровадити спрощену систему оформлення актів оренди земельних ділянок

Як вона впроваджується і які результати ?

П 1.25. Завершити видачу поданих запитів на отримання державних актів права користування на земельні ділянки в 1 півріччі 2012 року

Аналіз не надано.

Два роки розробляється програма розвитку промисловості на інноваційній основі.

Висновки : жоден із зазначених пунктів Територіальної 2012 року не виконано так, як це записано в Територіальній угоді.

. І як результат, ми маємо ситуацію коли за 1 півріччя 2012 року жоден місяць не виконано зростання індексу промислового виробництва в порівнянні з аналогічним періодом 2011 року.

Жоден місяць не була виконана дохідна частина бюджету міста. Та й звідки вона візьметься , якщо 73,9% дохідної частини - це податок з фізичних осіб,а промислове виробництво не зростає.

Відповідно до розпорядження КМДА від 16.11.2011 року № 212 утворена координаційна рада з питань розвитку кластер них об’єднань в місті.

Рік пройшов – де кластерні об’єднання ?

Ясно одне – економікою міста і зокрема промисловим виробництвом – ніхто ґрунтовно не займається. Промисловість самотужки намагається зберегти робочі місця .

Незначні досягнення окремих підприємств відбулись скоріш всупереч, а ніж завдяки діяльності міської влади та її структурних підрозділів. Більше того – протокольним дорученням від 9 листопада 2012 року заступник голови КМДА Голубченко А.К. знову піднімає питання про надання інформації від районів про можливе припинення діяльності підприємств чи переносу їх за межі м. Києва.

Звичайно - нема підприємства – нема проблем.

Від’ємне сальдо зовнішньо-торгівельного балансу міста складає 6,2 млрд. дол. США.

Виникає питання – чи є обов’язковою умовою для влади міста виконання підписанoї нею Територіальної угоди . Як бачимо – ні - не є обов’язковою .

Згідно чинного законодавства за невиконання Територіальної угоди можна подавати позов до суду.

Пропозиція :

- визнати виконання Територіальної угоди в частині сприяння розвитку підприємництва та промисловості незадовільною.

- звернутись до голови КМДА Попова О.П. з проханням притягнути до адміністративної відповідальності посадових осіб, які не забезпечили виконання положень Територіальної угоди.

АНТОНЮК О.С.– заступник голови Федерації роботодавців міста Києва зазначив, що діловий клімат в м.Києві погіршується і для вирішення даної негативної тенденції бізнес повинен співпрацювати з органами виконавчої влади і розробити спільні заходи.

ХМЕЛЬОВСЬКИЙ В.М. – президент спілки орендарів і підприємців України висловився за необхідність створення реєстру нежитлових приміщень комунальної та державної власності, призначених для подальшої експлуатації. Підняв питання відведення землі для МАФів.

ГОРБАТЮК П.М. – голова правління – генеральний директор ПрАТ „Фанплит” звернув увагу членів КМТСЕР на складності оформлення земельних ділянок для суб'єктів господарювання в м.Києві, збільшення строку оренди земельних ділянок з 5 років на більш тривалі строки.

В обговоренні зазначеного питання взяли участь:

КОСТЮК Т.О. – голова Київської міської профспілки працівників житлово-комунального господарства та сфери послуг, яка інформувала про приховування деякими комунальними підприємствами заборгованості з виплати заробітної плати.

КОВАЛЬ В.П. – завідувач відділу з соціально-економічних питань Київської міської профспілки працівників охорони здоров'я зазначив наступне:

Підводячи підсумки виконання Територіальної угоди за І півріччя 2012 року, слід зауважити, що медикам столиці тричі було затримано зарплату на 10-12 днів відповідно до термінів, зазначених у колективних договорах, і станом на даний момент спостерігається четверта затримка виплати зарплати медикам. Що призвело до затримок, хто із відповідальних осіб влади поніс відповідальність?

Виступаючий оприлюднив позицію Київської міської профспілки працівників охорони здоров'я з приводу поширення експерименту з реформування столичної медицини на решту вісім районів столиці:

Провести глибокий аналіз експерименту з реформування столичної медицини в двох районах, у зв'язку з чим відтермінувати поширення експерименту на решту вісім районів столиці, принаймні до 1 липня 2013 року.

Обговоривши перше питання порядку денного засідання ради, Київська міська тристороння соціально-економічна рада РЕКОМЕНДУЄ:

1. Інформацію Сторін про стан виконання Територіальної угоди за І півріччя 2012 року взяти до відома.

2. Сторонам КМТСЕР врахувати пропозиції, рекомендації та зауваження щодо виконання основних положень Територіальної угоди.

3. Співголовам взяти під особистий контроль виконання зобов'язань Територіальної угоди, про що доповісти в інформації про її виконання за 2012 рік.

4. Підтримати пропозицію профспілки медичних працівників м. Києва щодо відтермінування поширення експерименту з реформування охорони здоров’я на всі райони м. Києва до липня 2013 року.

5. Посилити відповідальність керівників комунальних підприємствах щодо надання недостовірної інформації із виплати заробітної плати на комунальних підприємствах міста до органів офіційної статистики.

Термін: постійно

6. Розглянути на засіданні КМТСЕР інформацію про стан виконання Територіальної угоди за 2012 рік.

Термін: І квартал 2013 року

2. Розглядається питання „Про погодження проекту Положення про територіальну тристоронню соціально-економічну раду”.

РИЖИХ В.С. – заступник голови Київської Міськпрофради інформував про наступне:

Згідно із Законом України „Про соціальний діалог в Україні” (ст.17 п.6) територіальна рада діє відповідно до цього закону та Положення.

Положення про Київську міську тристоронню соціально-економічну раду затверджується Київською міською державною адміністрацією за поданням Сторін соціального діалогу на основі Типового положення, що затверджується Національною радою.

Національна рада затвердила типове положення про територіальну тристоронню соціально-економічну раду 20.02.2012.

КМДА листом від 04.05.2012 № 004-1050 запросила пропозиції до проекту Положення про КМТСЕР.

Сторона профспілок направила пропозиції до секретаріату КМТСЕР листом від 04.05.2012 № 258/01.

МОХОНЬКО В.О. – заступник начальника управління координації регіональної економічної політики Головного управління економіки та інвестицій зазначила, що відповідно до Типового положення про територіальну тристоронню соціально-економічну раду, яке 20.02.2012 року затверджено Національною тристоронньою соціально-економічною радою згідно з вимогами пункту 6 статті 17 Закону України «Про соціальний діалог в Україні», розроблено проект Положення про Київську міську тристоронню соціально-економічну раду та підготовлено відповідний проект розпорядження Київської міської державної адміністрації, яким воно затверджується. При підготовці Положення враховано пропозиції всіх сторін.

Міська рада складається з рівної кількості повноважних представників сторін соціального діалогу територіального рівня (по 15 представників від кожної сторони), строк повноважень яких становить шість років.

Основними завданнями Міська Міської ради є:

- вироблення консолідованої позиції сторін щодо економічного і соціального розвитку та розвитку трудового потенціалу в місті;

- підготовка та надання узгоджених пропозицій і рекомендацій виконавчому органу Київської міської ради (Київській міській державній адміністрації) і Київській міській раді з питань формування та реалізації державної економічної та соціальної політики, регулювання економічних, соціальних і трудових відносин та шляхів подальшого їх розвитку.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада РЕКОМЕНДУЄ:

1. Погодити проект Положення про КМТСЕР із врахуванням прийнятих пропозицій Сторін.

2. Керівництву КМДА затвердити Положення про КМТСЕР в редакції, погодженій сторонами соціального діалогу на рівні м.Києва.

Термін: 01.02.2013 року

3. Розглядається питання: Про План засідань КМТСЕР на 2013 рік”.

РИЖИХ В.С. – заступник голови Київської Міськпрофради у своїй доповіді зазначив, що не всі Сторони надали свої пропозиції до Плану засідань КМТСЕР на 2013 рік.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада ВИРІШИЛА:

1. Сторонам КМТСЕР надати пропозиції до Плану засідань КМТСЕР на 2013 рік.

Термін: 10.12.2012 року

2. Секретаріату КМТСЕР підготувати проект Плану засідань КМТСЕР на 2013 рік, погодити із співголовами та інформувати на засіданні КМТСЕР.

Термін: лютий 2013 року

4. Розглядається питання: Про погодження Положення про конкурс на кращий колективний договір серед підприємств, установ та організацій м.Києва”.

РИЖИХ В.С. – заступник голови Київської Міськпрофради інформував:

На виконання рішення КМТСЕР від 17.04.2012 (пр. № 18) Міськпрофрада спільно з КМДА підготували проект Положення про конкурс на кращий колективний договір серед підприємств, установ та організацій м.Києва та погодили його зі Стороною роботодавців.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада ВИРІШИЛА:

1. Погодити проект Положення про конкурс на кращий колективний договір серед підприємств, установ та організацій м.Києва Рекомендувати керівництву КМДА затвердити Положення про конкурс на кращий колективний договір серед підприємств, установ та організацій м.Києва в редакції, погодженій сторонами соціального діалогу на рівні м.Києва.

2. Доручити Профспілковій стороні розробити робочий план проведення конкурсу та подати його на затвердження співголовам КМТСЕР.

5. Розглядається питання: „Про розробку концепції визначення оціночної вартості землі для промислових підприємств у м.Києві”.

ГОЛОДІВСЬКИЙ І.Р. – голова правління КМОР зазначив:

Податок на землю має бути мотиваційним податком. Запропонував проаналізувати стан земельної ділянки кожного підприємства, впровадити нульову ставку податку для інноваційних підприємств.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада ВИРІШИЛА:

Підтримати пропозицію КМОР щодо перегляду діючої конценції визначення оціночної вартості землі для промислових підприємств та доручити Голодівському І.Р., голові правління КМОР, звернутись до голови КМДА Попова О.П. з пропозицією створення робочої групи з підготовки концепції визначення оціночної вартості землі для промислових підприємств у м.Києві.