вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи вважаєте Ви обгрунтованими тарифи на житлово-комунальні послуги для населення?

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1241098
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
248
574
2730
1324
1241098

Час: 2024-05-03 09:46:12
Visitors Counter

 

Сторони ради очолили:

від КМДА – Віктор Падалка,

перший заступник начальника Департаменту

фінансів КМДА;

від роботодавців – Андрій Антонюк,

голова правління КМОР;

від профспілок – Валентин Мельник,

голова Міськпрофради.

На засідання ради були запрошені керівники Департаментів КМДА, керівники підприємств, голови міських галузевих профорганізацій.

1. Про стан виконання Територіальної угоди в частині оплати праці працівників бюджетних галузей міста.

ПАДАЛКА В.М. – перший заступник директора Департаменту фінансів КМДА зазначив, що протягом 2012 року всі видатки на оплату праці працівникам бюджетних установ здійснювались в повному обсязі і зросли на 30,2% в порівняні з 2011 роком за рахунок виплати стимулюючих надбавок (від 20% до окладу). В 2012 році стимулюючі надбавки виплачені на суму 981,7 млн грн. Відсутня заборгованість з виплати заробітної плати працівникам бюджетних установ у 2012 році. Разом з тим, зазначив, що голова КМДА О.П.Попов провів обговорення та дійшов згоди з профспілковими організаціями щодо поетапної виплати заробітної плати працівникам бюджетної сфери з 01 по 07 числа місяця наступного за звітним і виплати авансу з 15 по 20 числа звітного місяця.

КАНАРОВСЬКА Л.В. – голова міської профспілки працівників охорони здоров'я, КОЛОДКО Л.В. – голова міської профспілки працівників культури, ЯЦУНЬ О.М. – голова міської організації Всеукраїнської профспілки працівників освіти і науки у співдоповідях зазначили, що за 9 місяців 2012 року середньомісячна заробітна плата штатного працівника економіки м.Києва склала 4513 грн. (по Україні – 3442 грн., в промисловості – 4301 грн.); порівняно з 9 місяцями 2011 року вона зросла на 15,6%, що відповідає зобов'язанням Територіальної угоди.

Серед працівників бюджетних галузей рівень зарплати не однаковий. У освітян зарплата за 9 міс. 2012 р. становила 3470 грн., на 20,8% вище відповідного періоду 2011 року та склала 76,9% від середньої по місту. У медиків та соцпрацівників зарплата за 9 міс. 2012 р. – 2886 грн., на 23,7% вище порівняно з 2011 роком та склала 64% до середньої по місту.У працівників культури зарплата за 9 міс. 2012 р. – 4946 грн.; проте у бібліотекарів – 2768 грн., працівників музичних шкіл – 3200 грн., працівників музеїв – 2800 грн., працівників кінотеатрів – 2200 грн.

Узагальнені статистичні дані не відображають реальні зарплати бюджетників.

Протягом 2012 року неодноразово мала місце несвоєчасність виплати зарплати, в тому числі зарплата за жовтень була затримана більше ніж на 10 днів.

На пропозицію керівників профспілок відбулась зустріч з головою КМДА Поповим О.П., після якої зарплату за листопад-грудень було виплачено у повному обсязі в належні строки.

У 2013 році збільшився розрив між МЗП та фіксованим окладом (ставкою) працівника 1 розряду ЕТС; в грудні він становив 1134–839=295 грн., в січні 1147-839=308 грн. Діючою залишається постанова Кабміну від 11.01.2012 № 10 «Про підвищення оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери», згідно з якою з 01.12.2012 посадові оклади (ставки) розраховуються, виходячи з розміру окладу (ставки) працівника І т.р. ЕТС – 839 грн.

Протягом грудня-лютого відбулося ряд зустрічей голови КМДА з профактивом міста та окремих галузей. В ході соціального діалогу було напрацьовано спільні узгоджені рішення. За інформацією керівників КМДА, в міському бюджеті буде передбачено фінансування 20% муніципальної стимулюючої надбавки працівникам бюджетної сфери на рівні 1 млрд. грн. Керівники галузевих профспілок висловили сподівання, що зобов'язання КМДА щодо оплати праці працівників бюджетних галузей буде виконано.

МЕЛЬНИК В.П. – голова Міськпрофради у заключному слові наголосив, що згідно Конституції України кожен громадянин має право на достатній рівень життя, тобто, в першу чергу, на достойну заробітну плату. Проте працівники бюджетних галузей залишаються заручниками дефіцитних бюджетів. Порушено норму Закону про оплату праці, розрив між МЗП та фіксованим розміром посадового окладу (ставки) 1 розряду ЕТС збільшується.

Міськпрофрада щорічно направляє узагальнені пропозиції членських організацій до проектів Державного бюджету та бюджету м.Києва, в т.ч. щодо фінансування бюджетних галузей відповідно до норм чинного законодавства та достатнього фінансування заходів соціального захисту населення міста. Міськпрофрада щорічно звертається до соціального партнера – КМДА з проханням надати дозвіл на участь керівників профспілок в обговоренні розподілу коштів міського бюджету на виконання зобов'язань Територіальної угоди в частині оплати праці працівників бюджетних галузей. Проте такого дозволу не отримала, що є порушенням статті 21 Закону України про профспілки.

Низький рівень заробітної плати обумовлює такі негативні наслідки, як неповноцінне відтворення основної продуктивної сили суспільства, кризу мотивації трудової діяльності, поширення бідності серед економічно активного населення. Тому Міськпрофрада спільно з ФПУ буде вимагати від влади підвищення державних соціальних стандартів, виконання законів України та посилення відповідальності власників за порушення трудових прав працюючих.

За 2012 рік об'єктивно динаміка росту заробітної плати бюджетників позитивна, проте зарплата залишається нижчою від середньої по місту та по промисловості. Бюджет міста Києва на 2013 рік затверджено. Міськпрофрада вимагає, щоб зобов'язання Територіальної угоди в частині оплати праці працюючих було забезпечено бюджетом у повному обсязі.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада РЕКОМЕНДУЄ:

1. Взяти до відома інформацію першого заступника директора Департаменту фінансів КМДА Падалки В.М.

2. Керівництву КМДА щоквартально аналізувати та розглядати інформацію про стан оплати праці працівників бюджетних галузей міста на Колегіях виконавчого органу Київради (КМДА).

3. Забезпечити виконання зобов'язань Територіальної угоди в частині оплати праці та виплати надбавок працівникам установ бюджетної сфери міста в межах призначень, визначених бюджетом м. Києва на 2013 рік.

2. Про підсумки роботи підприємств житлово-комунального господарства столиці у 2012 році та перспективи на 2013 рік.

БАЖЕНОВ В.В. – заступник директора Департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА доповів, що основним досягненням 2012 року є підготовка міської комунальної інфраструктури до проведення Євро-2012. Також протягом 2012 року проведена робота зі своєчасного початку опалювального сезону 2012-2013 років, погашення заборгованості з оплати заробітної плати працівникам зазначеної сфери, організовано роботу з погашення заборгованості з різниці в тарифах та проводилась подальша робота з реформування житлово-комунальної сфери столиці шляхом залучення приватних інвесторів (подано 63 інвестиційні пропозицій) та створення ОСББ і приватних ЖЕКів.

Також Бажено В.В. зазначив, що в житлово-комунальній сфері існую ряд проблем, основними з яких є недостатні обсяги бюджетних коштів для здійснення благоустрою та капітального ремонту об’єктів житлово-комунального господарства і незадовільний технічний стан інженерних мереж і споруд (у тому числі систем теплопостачання та водовідведення) внаслідок моральної та фізичної зношеності основних фондів.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада РЕКОМЕНДУЄ:

1. Взяти до відома інформацію заступник директора Департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА Баженова В.В.

2. Керівництву КМДА заслухати зазначену інформацію Департаменту житлово-комунальної інфраструктури на Колегії КМДА.

3. Про забезпечення безоплатного проїзду в міському пасажирському транспорті працівників хоспісних відділень лікувальних закладів м.Києва та лікарям і медичним сестрам загальної практики – сімейної медицини.

МОХОРЄВ В.А. – директор Департаменту охорони здоров'я КМДА зазначив, що щорічно рішеннями Київради підтверджується право безкоштовного проїзду в міському комунальному пасажирському транспорті загального користування дільничних лікарів та медсестер (відповідно до п.1 рішення Київської міської ради від 18.06.2009 № 638/1694 «Про безкоштовний проїзд у міському пасажирському транспорті працівників галузі охорони здоров’я» право безкоштовного проїзду в міському комунальному пасажирському транспорті загального користування (окрім таксі та транспортних засобів, що працюють в режимі маршрутних таксі) за наявності посвідчення особи надано дільничним лікарям-терапевтам та дільничним лікарям-педіатрам, дільничним медсестрам дорослої та дитячої мережі). Разом з тим, Департамент охорони здоров’я звернувся до МОЗ України з пропозиціями усім медичним працівникам відділень паліативної допомоги (хоспісів) та працівникам установ соціального захисту населення, які безпосередньо обслуговують осіб із значно зниженою рухомою активністю та ліжкових хворих підвищити посадові оклади (тарифні ставки) в розмірі 50 %, також внести зміни до Закону України «Про відпустки» в частині встановлення для працівників цих відділень додаткової щорічної оплачуваної відпустки у розмірі 14 днів та надати право безкоштовного проїзду в громадському транспорті.

В обговоренні прийняли участь СОЯ В.В., перший заступник директора Департаменту соціальної політики КМДА, ШПИЛЬОВИЙ І.Ф., перший заступник директора Департаменту транспортної інфраструктури, та ПАДАЛКА В.М., перший заступник директора Департаменту фінансів КМДА, які зазначили, що, в межах повноважень, будуть сприяти вищезазначеній ініціативі.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада РЕКОМЕНДУЄ:

1. Департаменту охорони здоров'я спільно з Департаментом соціальної політики повторно звернутися до МОЗ України з пропозицією внесення змін до спільного наказу Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров'я України від 05.10.2005 № 308/519 в частині розширення списку категорій населення, які мають право безкоштовного проїзду в міському комунальному пасажирському транспорті загального користування працівниками відділень паліативної допомоги (хоспісів) та лікарів і медичних сестер загальної практики (сімейної медицини).

2. Департаменту охорони здоров’я виконавчого органу Київради (КМДА) розробити та видати посвідчення працівникам охорони здоров’я, які дають право безоплатного користування громадським транспортом.

3. Керівництву КМДА внести пропозицію на розгляд Київради щодо забезпечення КП «Київпастранс» відшкодування вартості проїзду населення в міському громадському транспорті, яким встановлено пільги згідно з рішенням Київради, в повному обсязі.

4. Аналіз стану закупівель промислової продукції, робіт і послуг за кошти міського бюджету для потреб міського господарства у 2012 році.

АНТОНЮК А.С. – заступник директора Департаменту промисловості та регуляторної політики КМДА доповів наступне:

У 2012 році всього проведено закінчених процедур закупівель 3201 шт. на загальну суму (очікувана вартість предмету закупівлі) 10 млрд. 372 млн грн, з них майже 58% - відкриті торги, 38% - закупівля в одного учасника, 4% - інші види процедур закупівель. За результатами торгів у 2012 році укладено 3233 договорів, з яких 99,75% - з вітчизняними учасниками, 0,25% - з іноземними. У 2012 році укладено договорів без застосування процедур на загальну суму 4 млрд. 63 млн грн, а фактично сплачено за такими договорами – 1 млрд. 899 млн грн.

КОЛТИК О.Т. – начальник Управління внутрішнього фінансового контролю і аудиту Департаменту фінансів КМДА у співдоповіді зазначила:

За останній рік Управлінням за результатами моніторингу встановлено:

комунальними підприємствами, установами і організаціями не забезпечується належний рівень моніторингу середньо-ринкових цін при встановленні допустимого рівня ціни в документаціях конкурсних торгів (п.3.1. розпорядження №1036), як результат завищення цього показника на 15-50% від рівня середньо- ринкових цін на аналогічні товари, роботи чи послуги;

надано зауважень щодо перевищення допустимого рівня цін закупівель на загальну суму 49,495 млн грн , з них враховано – 43,735 млн грн;

перевищення середньо-ринкових цін при закупівлі товарів, укладенні договорів поставки товарів, надання послуг, виконання робіт (надано зауважень на загальну суму – 10,535 млн грн, з них враховано – 2,471 млн грн);

здійснено ряд контрольних заходів (перевірок) дотримання вимог законодавства при проведенні процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, в результаті яких встановлено порушень з втратами на 1,81 млн грн, всього охоплено перевіркою 154,67млн грн.;

для продуктів харчування, що закупляються підприємствами, установами і організаціями комунальної форми власності, замовниками встановлюються неоднорідні технічні вимоги;

під час закупівлі препаратів лікарських та виробів медичного призначення спостерігається значне коливання цін постачальників, щодо аналогічних товарів, зокрема різниця між мінімальними і максимальними цінами подекуди досягає 50-80%;

процедури закупівель часто «не відбуваються/відміняються» по 2-3 рази через відсутність постачальників, перевищення очікуваної вартості предмету закупівлі тощо.

ГОЛОДІВСЬКИЙ І.Р. – виконавчий директор КМОР у співдоповіді сказав:

Велика сума закупівель проводиться без торгів. Щодо участі у торгах київських підприємств: у 2011 році – укладено договорів на 167 млн. грн., у 2012 р. – 547,3 млн. грн. У розрізі виробничої діяльності це виглядає таким чином: послуги з постачання енергоносіїв – 327,3 млн. грн. (60%), з постачання молочної продукції – 72,0 млн. грн. (13%), постачання вагонів самохідних – 63,5 млн. грн. (12%), обслуговування ліфтів – 28,1 млн. грн. (5%), медобладнання – 21,6 млн. грн. (3,9%), друкування газет – 14,5 млн. грн. (2,5%), вітаміни, інсулін – 10,3 млн. грн. (1,9%), бетон товарний – 8,7 млн. грн. (1,5%). Для порівняння: у 2012 році київськими товаровиробниками реалізовано продукції на 53 млрд. грн., а виграли вони тільки 547,3 млн. грн. А якщо не враховувати київських монополістів – енергетиків, то на інші товарні групи припадає всього 220 млн. грн. Зменшилась доля відкритих торгів: у 2011 році їх було 2126, у 2012 – 1878. У тендерах брали участь 40 підприємств м.Києва, надали пропозиції на 1,4 млрд. грн. Перемогли 27 підприємств на суму 547,3 млн. грн.

Із аналізу видно, що міська влада ігнорує продукцію київських підприємств машинобудування, приладобудування, електронної та деревообробної галузей.

Висновок: стан закупівель у київських товаровиробників є незадовільним.

Пропозиція: Управлінню внутрішнього фінансового аудиту необхідно більш принципово аналізували виконання процедур закупівель та притягувати до відповідальності злісних порушників. Процедури закупівель у м.Києві поставити під контроль громади. Роботодавці готові надати свої пропозиції.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада РЕКОМЕНДУЄ:

1. Посилити контроль за комунальними підприємствами, установами і організаціями щодо виконання розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 11.09.2009 № 1036 «Про вдосконалення порядку здійснення внутрішнього фінансового контролю (зі змінами та доповненнями).

2. Вивчити питання щодо першочергового залучення київських товаровиробників та підприємств, що мають відзнаку «Столична якість», до конкурсних торгів

3. Вивчити питання щодо залучення київських товаровиробників до виконання робіт з модернізації житлово-комунальної сфери м. Києва.

5. Різне:

5.1. «Аналітична записка про діяльність КМТСЕР в 2012 році».

МЕЛЬНИК В.П. – голова Міськпрофради ознайомив із аналітичною запискою про діяльність КМТСЕР в 2012 році, підготовленою Міськпрофрадою, та звернув увагу на необхідність посилення контролю за виконанням рішень ради.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада ВИРІШИЛА:

- Інформацію взяти до відома. Рекомендувати співголовам ради взяти під особистий контроль організацію виконання рішень ради.

5.2. «Затвердження міської та районних комісії з проведення конкурсу на кращий колективний договір на підприємствах міста».

МЕЛЬНИК В.П. – голова Міськпрофради повідомив, що на виконання рішення КМТСЕР від 23.11.2012 (протокол № 21) розроблено план проведення міського конкурсу на кращий колективний договір серед підприємств Києва, на підставі пропозицій Сторін ради сформовано склад міської та районних комісій з проведення конкурсу та запропонував затвердити склад комісій.

Київська міська тристороння соціально-економічна рада ВИРІШИЛА:

- Затвердити склад міської та районних комісії з проведення конкурсу на кращий колективний договір серед підприємств, установ, організацій міста.

Вів засідання голова Київської міської ради профспілок Валентин Мельник.