вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи підтримуєте Ви Заяву Київської міськпрофради до Кабінету Міністрів України з вимогою відхилити Урядові пропозиції до Бюджетної декларації на 2025-2027 роки щодо запровадження мораторію на підвищення основних державних соціальних стандартів і гарантій т

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1388811
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
2284
1181
5991
18423
1388811

Час: 2024-11-22 17:11:56
Visitors Counter

 

unnamed
Відзначивши позитивний крок Мінекономіки щодо розробки змін трудового законодавства у вигляді саме кодифікованого акту, на необхідності чого неодноразово наполягала профспілкова сторона при розгляді попередніх законопроєктів про працю, подальше просування яких вдалося зупинити у вересні минулого року у ході консультацій з урядовою стороною, СПО об’єднань профспілок констатував необхідність суттєвого доопрацювання урядового проєкту Трудового кодексу України на тристоронній основі, зокрема, з використанням напрацювань у проєктах, які раніше вносились до Верховної Ради України (реєстр. №№ 1658, 2410-1).

Проєкт Трудового кодексу складається з шести окремих книг, які фактично дублюють окремі положення проєкту Закону України «Про працю», зокрема й тих, які неодноразово не підтримувались СПО об’єднань профспілок. Деякі норми законів та проєктів, технічно об’єднаних у Проєкті ТК, не кореспондуються між собою, відрізняються за змістом, термінологією, містять значну кількість суперечливих, неоднозначних та незрозумілих трактувань і формулювань, що є недопустимим. В окремих випадках відбувається скорочення рівня гарантій прав працівників, що не може бути підтримано, а також необґрунтовано скасовується державне правове регулювання цілих блоків правовідносин між роботодавцями та працівниками. Мають місце правові прогалини щодо регулювання цілих секторів правовідносин. Зокрема, це стосується неврегульованості питань щодо гарантій діяльності профспілкових організацій та забезпечення їх прав роботодавцями, питань участі працівників в управлінні підприємствами, додаткових гарантій осіб з особливими фізичними, духовними або іншими потребами, особливостей регулювання трудових відносин відряджених працівників (як до українських роботодавців, так і українських працівників в інші країни), співвідношення національного трудового законодавства із правовими системами інших країн, особливостей регулювання трудових відносин у цифровій та «платформенній» економіці тощо.
СПО об’єднань профспілок відзначив, що на даному етапі доцільно зосередити зусилля соціальних партнерів на підготовці проєкту Трудового кодексу у редакції, що відповідатиме потребам післявоєнної відбудови економіки в контексті інтеграції України до спільного з ЄС єдиного ринку праці.

З урахуванням проведеної дискусії, СПО об’єднань профспілок прийняв рішення:

1. Не погоджувати проєкт Трудового кодексу України у запропонованій редакції, як такий, що не забезпечує реалізацію трудових прав і гарантій працівників, визначених Конституцією України, не враховує в повній мірі норми і стандарти міжнародних правових актів МОП і ЄС, та потребує суттєвого доопрацювання на тристоронній основі під патронатом МОП та із залученням фахівців провідних національних наукових і освітніх закладів, а також міжнародних експертів у сфері трудового права.
2. Направити Першому віце-прем’єр-міністру України – Міністру економіки України Ю.Свириденко, СПО сторони роботодавців попередні зауваження та пропозиції СПО об’єднань профспілок до проєкту Трудового кодексу, зазначивши про продовження опрацювання проєкту профспілковою стороною.
3. Беручи до уваги результати проведених 22.01.2024 двосторонніх консультацій між СПО об’єднань профспілок та СПО сторони роботодавців, вважати за доцільне напрацювати та направити урядовій стороні спільну позицію щодо визначення концептуальних засад та потрібного терміну доопрацювання проєкту Трудового кодексу України.
4. Звернутися до МОП, МКП і ЄКП з метою отримання технічної допомоги для України у доопрацюванні проекту Трудового кодексу України, у тому числі шляхом залучення їх експертів до цієї роботи.
5. Керівництву СПО об’єднань профспілок продовжити відстоювання прав та інтересів працівників і профспілок під час узгоджувальних процедур зі сторонами соціального діалогу щодо проєкту Трудового кодексу України на всіх етапах доопрацювання, посиливши представництво СПО об’єднань профспілок у складі відповідної робочої групи.

У той же час, СПО об’єднань профспілок запропонував Мінекономіки з урахуванням наявних програм міжнародної технічної допомоги та проєктів, які реалізуються у сфері реформ трудового законодавства України, доопрацювати проєкт ТК у форматі робочої групи, прийняти його та застосовувати після Перемоги України і на етапі приєднання України до Єдиного ринку праці ЄС.

Соціально економічний відділ
Київської міськпрофради