вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи підтримуєте Ви Заяву Київської міськпрофради до Кабінету Міністрів України з вимогою відхилити Урядові пропозиції до Бюджетної декларації на 2025-2027 роки щодо запровадження мораторію на підвищення основних державних соціальних стандартів і гарантій т

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1369801
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
39
760
2328
21029
1369801

Час: 2024-10-31 03:58:29
Visitors Counter

 


     Причини та обставини нещасних випадків на виробництві встановлюються згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 337, якою затверджено Порядок розслідування та обліку нещасних випадків, професійних захворювань та аварій на виробництві.
   У 2023 році Порядок зазнав деяких змін, зокрема, до нього внесли новий розділ – «Процедура розслідування нещасних випадків у період дії правового режиму воєнного (надзвичайного) стану в Україні або окремих її місцевостях». Нововведення передбачені постановою Кабінету Міністрів України від 20.01.2023 № 59.
    За 2023 рік на підприємствах, установах, організаціях м. Києва сталось 635 нещасних випадків, в результаті яких постраждало 704 особи, в тому числі 171 із смертельними наслідками та зареєстровано 13 хронічних професійних захворювань.
   Сталося 57 нещасних випадків, з них 19 із смертельними наслідками з працівниками під час виконання трудових обов’язків внаслідок воєнних дій (бомбардувань, ракетних та артилерійських обстрілів, мінувань території).
За січень - лютий 2024 року в місті Києві сталося 46 нещасних випадків, з них 2 смертельні. Ці показники краще, ніж за аналогічний період 2023 року. Відповідно було 61 нещасний випадок, з них – 12 смертельних.
   Фахівець Київської міськпрофради, відповідальний за охорону праці, протягом 2023 року брав участь в роботі більше 50 комісій з розслідування, які були створені Центральним міжрегіональним управлінням Державної служби з питань праці.

    Переважна більшість нещасних випадків сталася на підприємствах і в організаціях, де відсутні первинні профспілкові організації. Але ж саме профспілки проводять громадський контроль за станом охорони праці. Громадський контроль за охороною праці є складовою системи правових і організаційно-технічних заходів, спрямованих на збереження життя, здоров’я і працездатності людини у процесі трудової діяльності.

    В організаціях, де немає контролю зі сторони профспілок:

   - низький рівень правової культури серед роботодавців;
   - значне поширення неофіційної зайнятості;
   - ігноруванням роботодавцями законодавства про працю та охорону праці тощо.

Тільки Профспілка може захистити права працівника на безпечні умови праці!

Відділ з питань охорони праці
та захисту трудових відносин