вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи підтримуєте Ви Заяву Київської міськпрофради до Кабінету Міністрів України з вимогою відхилити Урядові пропозиції до Бюджетної декларації на 2025-2027 роки щодо запровадження мораторію на підвищення основних державних соціальних стандартів і гарантій т

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1351430
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
114
498
3293
2672
1351430

Час: 2024-10-05 05:24:53
Visitors Counter

 

    Фінансування сектору безпеки і оборони є ключовим пріоритетом, що закладено в проєкті Державного бюджету України на 2025 рік. Видатки для забезпечення ефективного протистояння ворогу зростатимуть. Всі внутрішні надходження і запозичення направимо на потреби захисників України. Допомога громадянам, підтримка ветеранів, соціальні послуги - також у фокусі Уряду на наступний рік».
    Найбільше видатків буде спрямовано на безпеку та оборону – 2,22 трлн грн.
   Другий пріоритет – фінансування захищених статей бюджету. 419,2 млрд грн передбачено на захист соціально вразливих верств населення. 237,9 млрд грн з цієї суми нададуть Пенсійному фонду для виплати пенсій (у тому числі, і з урахуванням щорічної індексації, у березні 2025-го вона буде). 127,9 млрд грн – на допомогу малозабезпеченим сім’ям та людям, котрі опинилися у складних життєвих обставинах, 42,3 млрд грн – на виплату пільг і субсидій. Також передбачено гроші для програм підтримки осіб з інвалідністю та сімей з дітьми.
     210,7 млрд грн підуть на охорону здоровʼя, включаючи фінансування програми медичних гарантій та забезпечення медустанов ліками й медичними виробами для лікування тяжких захворювань. Пріоритетами, зокрема, будуть створення єдиного медичного простору та забезпечення житлом медпрацівників у сільській місцевості.
На освіту планується витратити майже 170 млрд грн, що включає виплату заробітної плати вчителям, гранти на здобуття вищої освіти, забезпечення підручниками та здорове харчування учнів.
    Ще один пріоритет – підтримка регіонів та бізнесу. Для підтримки регіонів передбачено 12,2 млрд грн у вигляді субвенції на компенсацію різниці в тарифах, що дозволить місцевим бюджетам забезпечити доступність комунальних послуг для населення. Також 9,4 млрд грн буде спрямовано на забезпечення житлом громадян через програму Укрфінжитло.
    Соціальні стандарти: мінімальна заробітна плата та прожитковий мінімум, залишаються на рівні грудня 2024 року: 8000 грн мінімальна заробітна плата; загальний показник прожиткового мінімуму в розрахунку на одну особу на місяць – 2920 грн, для працездатних осіб – 3028 грн, для осіб, які втратили працездатність – 2361 грн.
   Прогноз фінансування Державного бюджету на 2025 рік передбачає зниження дефіциту державного бюджету до 19,4 % ВВП (в діючому законі про Держбюджет на 2024 рік – 20,6%).
Принагідно слід зазначити, що у межах здійснення соціального діалогу та з метою обговорення проєкту Державного бюджету України на 2025 рік і можливостей врахування у ньому пропозицій сторони профспілок, 11.09.2024 року Міністерством фінансів України було проведено робочу онлайн-зустріч з представниками СПО об’єднань профспілок і СПО роботодавців за участі центральних органів виконавчої влади.
   Профспілкова сторона в процесі переговорів звернула увагу, що «замороження» державних соціальних стандартів і гарантій загрожує різким зростанням бідності і жодним чином не стимулюватиме позитивну тенденцію, потрібну для відбудови держави, продовження збройного опору, і загрожує подальшому відтоку населення. Було запропоновано підвищити розмір мінімальної заробітної плати до 50% від прогнозної середньомісячної заробітної плати працівників на кінець 2024 року (за попередніми розрахунками профспілок на базі прогнозних макроекономічних показників – 10 905 грн), але не нижче фактичного розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін (за даними Мінсоцполітики 9639 грн у 2025 р.).
      Було також наголошено, що відповідно, потребують значного підвищення розміри прожиткового мінімуму (відповідно до норм національного законодавства і Конвенції МОП № 117), а також посадового окладу працівника І т.р. ЄТС до рівня мінімальної зарплати.
   За результатами зустрічі сторонами було спільно підкреслено необхідність розпочинати консультації сторін соціального діалогу на початковому етапі формування бюджетної політики на майбутній період.

Відділ соціально-економічних відносин
та соціального діалогу