13 липня 2017 р. у приміщенні Київської міської ради профспілок (вул. Стрітенська, 15) відбулося чергове засідання Київської міської тристоронньої соціально-економічної ради (КМТСЕР), на якому, як завжди, розглядалися актуальні для столичного регіону питання.
У заході взяли участь: члени КМТСЕР – голови столичних профспілкових об’єднань, представники роботодавців і адміністрації міста; фахівці членських організацій Міськпрофради, запрошені – представник профспілки КП «Київський метрополітен» Т.М. Коляда та колишній начальник відділу з будівництва житла Корпорації «Укрбуд» С.В. Мельничук.
Засідання провели Голова Київської міськпрофради Валентин Мельник – співголова КМТСЕР, радник першого заступника Голови Київської міської державної адміністрації з питань ціноутворення Василь Яструбинський, заступник Голови Київської міськпрофради Олена Панова.
Перше питання Порядку денного:
Про підготовленість будинків комунальної власності міста до переходу в ОСББ – відповідно до Законів України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 29.11.2001 р. № 2866-III та «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» від 14.05.2015 р. № 417-VIII.
Доповідач: начальник управління розвитку житлово-комунального господарства Департаменту житлово-комунальної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради Радченко Віра Михайлівна.
За інформацією, нею наданою, станом на 01.07.2017 р. у місті Києві налічується 11 405 багатоквартирних житлових будинків, з них у 1138 створено ОСББ та в 907 діють житлово-будівельні кооперативи (ЖБК).
Створення ОСББ є добровільним та свідомим волевиявленням співвласників багатоквартирного будинку, але цей процес стримується низкою чинників:
- байдужість та неготовність співвласників самостійно вирішувати питання щодо утримання (управління) спільним майном та, відповідно, нести певні зобов’язання;
- значна фізична зношеність житлового фонду, особливо це стосується застарілого житлового фонду й будинків першого періоду індустріального домобудування (понад 5,5 тис. будинків), які потребують значних капіталовкладень (ремонт покрівлі, фасаду, інженерного обладнання, заміна ліфтів, енергомодернізація);
- відсутність повного пакету технічної, виконавчої документації на будинок, що при створенні ОСББ ускладнює обрахунок площ та визначення різних економічних показників, а після створення ОСББ – укладання відповідних договорів задля подальшої експлуатації та утримання будинку тягне додаткове фінансове навантаження на співвласників;
- відсутність законодавчого визначення постаті управителя багатоквартирного будинку;
- небажання (відсутність потрібної кваліфікації та досвіду) співвласників нести відповідальність за майно, що їм належить, його утримання, налагодження й підтримання договірних відносин із надавачами житлово-комунальних послуг, необхідних для забезпечення життєдіяльності будинку.
Київська міська державна адміністрація, Департамент житлово-комунальної інфраструктури, районні у місті Києві державні адміністрації проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу із співвласниками, надають методологічну підтримку ініціативним співвласникам та всім небайдужим киянам щодо обрання оптимального способу управління їхніми будинками; надають консультації, проводять навчальні семінари, лекції, майстер-класи щодо багатьох актуальних питань життєдіяльності багатоквартирного житлового сектору столиці (вебінар «Школа обізнаного киянина», «Платформа комфорту» комунального концерну «Центр комунального сервісу»).
В обговоренні питання взяли участь В.П. Мельник, О.Л. Панова, В.М. Сурмак, В.І. Яструбинський, С.В. Мельничук.
За підсумками обговорення було вирішено:
- Київській міській державній адміністрації за участі соціальних партнерів та відповідних спеціалістів створити робочу групу для підготовки Рекомендацій щодо створення ОСББ;
- Київській міській державній адміністрації визначити межі прибудинкових територій по кожному будинку комунальної власності міста та виділити кошти Керуючим компаніям з обслуговування житлового фонду районів Києва за прибирання територій, які не входять до меж прибудинкових територій (парки, сквери тощо).
Друге питання Порядку денного:
Моніторингові дослідження двосторонніх договорів між закладами професійно-технічної освіти м. Києва та підприємствами, організаціями, установами різної форми власності з метою закріплення на робочих місцях випускників 2016 року для задоволення потреб столичного ринку праці.
Доповідач: заступник начальника управління – відділу професійної освіти Управління професійної освіти Департаменту освіти і науки, молоді та спорту виконавчого органу Київської міської ради Мусієнко Таїсія Петрівна.
За наданою нею інформацією, підготовка кваліфікованих робітників здійснюється 26 навчальними закладами професійної освіти для 6 галузей економіки за такими напрямами економічної діяльності: промисловість, будівництво, транспортна галузь та зв'язок, торгівля, громадське харчування, сфера послуг, сільське господарство.
Протягом 2016 навчального року професійно-технічні навчальні заклади уклали понад 2499 договорів із 3116 підприємствами на підготовку 16 тис. молодих робітників з 223 професій відповідного профілю, рівня кваліфікації та спеціалізації.
Проводиться аналіз організації проходження виробничої практики учнями на підприємствах, установах, організаціях у частині забезпечення належних умов професійно-практичної підготовки учнів на виробництві чи в сфері послуг.
Працевлаштовано 6169 випускників на 3116 підприємствах, 2180 знаходяться у м. Києві, з яких 33 комунальної форми власності. З 2499 укладених договорів спрацювало 596 договорів, що становить 23,8 %.
Дослідження проводилось стосовно 135 професій та спеціальностей за 18 економічними напрямами діяльності.
Узагальнені моніторингові дослідження показали, що випускники працевлаштовані за 596 договорами підприємств, установ, організацій різної форми власності та підпорядкування, що становить 23,8% від загального банку даних реєстру, забезпечені робочими місцями – на 3116 підприємствах, з них розташовані у м. Києві – 2180, у тому числі комунальної форми власності лише – 33, решта – 3083 – різної форми власності та підпорядкування.
На сьогодні назріла необхідність спільних дій роботодавців – представників підприємств, організацій, навчальних закладів професійно-технічної освіти з таких питань:
• формування трудового потенціалу столиці та визначення перспективних потреб ринку праці для забезпечення галузей економіки міста кваліфікованими робітничими кадрами;
• забезпечення оплати праці учнів під час проходження виробничого навчання та виробничої практики й надання випускникам професійно-технічних навчальних закладів першого робочого місця;
• започаткування реальних досліджень перспективних запитів столичного ринку праці.
Третє питання Порядку денного:
Щодо внесення змін до Плану роботи КМТСЕР на 2017 рік.
Доповідач: заступник Голови Київської міськпрофради Панова Олена Леонтіївна. Вона поінформувала присутніх щодо внесення змін до Плану роботи КМТСЕР на 2017 рік та питань, які передбачається розглянути на засіданнях КМТСЕР у III–IV кварталах ц.р.
За результатами обговорення другого й третього питань прийнято узгоджені рішення.