вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи підтримуєте Ви Заяву Київської міськпрофради до Кабінету Міністрів України з вимогою відхилити Урядові пропозиції до Бюджетної декларації на 2025-2027 роки щодо запровадження мораторію на підвищення основних державних соціальних стандартів і гарантій т

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1413755
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
3
554
2437
17220
1413755

Час: 2024-12-27 00:07:37
Visitors Counter

 

27 жовтня 2017 року фахівець Управління соціально-економічних відносин та соціального діалогу Міськпрофради взяв участь у фаховій дискусії з обговорення державної політики цін і тарифів на енергоносії та житлово-комунальні послуги, а також визначення можливих шляхів зниження цін і тарифів для споживачів, яка була організована Федерацією профспілок України. У заході взяли участь Голова ФПУ Григорій Осовий, заступники Голови ФПУ Олександр Шубін, Євген Драп’ятий, голови та представники всеукраїнських профспілок, посадовці Київської міської державної адміністрації – радник першого заступника голови КМДА з питань цінової політики Василь Яструбинський, заступник директора Департаменту – начальник Управління цінової політики Департаменту економіки та інвестицій Олена Стрижиус, начальник відділу Наталія Бурян, фахівець Мінекономрозвитку України Олена Панченко, співробітники Науково-дослідного інституту соціально-економічного розвитку міста, фахівці профільних департаментів апарату ФПУ.

па еюр

Відкриваючи дискусію, Голова ФПУ Г.В. Осовий зазначив, що основу цінової політики становлять енергоносії, вартість яких встановлюється державними регуляторами. Ціна на газ і електроенергію – базові показники для формування тарифів для населення, а також промислових споживачів, тому, коли профспілки висувають вимоги, зокрема щодо формування державної цінової політики, потрібно чітко знати механізми зниження ціни на газ і тарифів на послуги ЖКГ, розуміти через які органи державної влади потрібно впливати на політику ціноутворення, наскільки можуть бути реалізовані вимоги профспілок, а також визначити інструменти, якими можуть скористатись профспілки для досягнення своїх цілей.
Під час наради обговорено можливе підвищення ціни на газ та перспективи запровадження абонтплати для населення за користування газом у побуті. Головне, як вважають профспілки, не перекладати витрати промислових підприємств з енергозабезпечення на плечі пересічних споживачів, а також створити умови для енергозаміщення й переходу від традиційних до інших джерел енергії.
На нараді наголошувалося, що профспілки мають контролювати зазначені процеси, а тому потрібен діалог суспільства і влади, щоб люди не ставали заручниками ситуації, коли тарифи нескінченно підвищуються.
Керівник відділу цінової політики та соціального захисту Департаменту захисту соціально-економічних прав апарату ФПУ Наталія Федорчук презентувала учасникам дискусії нормативну базу, якою регулюється ціна на природний газ, а також поінформувала, що наразі завершилися переговори між Урядом та МВФ. МВФ вважає українську ціну на газ заниженою та наполягає на встановленні ринкової ціни. Згідно з механізмом встановлення ціни на газ, закріпленим постановою КМУ від 02.03.2017 № 187, з жовтня ц.р. до 1 квітня 2018 року ціна на газ підвищиться на 17,6% – з 4 942 грн. до 5 815 грн. за 1 тис. куб. м.
Проте Уряд виступив проти підвищення ціни на газ – 26 вересня ц.р. КМУ відклало рішення зміни ціни на природний газ.
Радник першого заступника голови КМДА з питань цінової політики Василь Яструбинський поінформував присутніх, що КМДА проводило слухання з ПАТ «Київгаз» з питання ціни на газ. Він зазначив, що введення абонентської плати за газ потрібно, оскільки це дає змогу підприємствам підтримувати систему в нормальному стані, інше питання – як її правильно обрахувати. З метою прозорого й справедливого встановлення абонплати за газ, місцева влада вийшла до Уряду з пропозицією – замінити базу обчислення, а саме: пропускну здатність замінити на фактичне середньорічне споживання газу.
В. Яструбинський наголосив, що у міста відсутня інформація як НКРЕКП та Київводоканал встановлюють тарифи, висловився щодо непрозорості системи розподілу послуг теплопостачання. Поінформував, що наразі в 10-ти районах м. Києва проводиться аудит обґрунтованості встановлених тарифів на утримання будинків, споруд та прибудинкових територій. Також зазначив, що до місцевої влади передано 100 підприємств (які надають послуги до 150 тис. Гкал\рік), яким КМДА тепер буде встановлювати тарифи на воду й тепло. На сьогодні із 100 підприємств лише 35 надали відповідні документи, і місцевою владою встановлено їм тарифи – на рівні НКРЕКП або нижче, тож дисбалансів немає.
Проте основна проблема полягає в тому, що на сьогодні відсутня документація, яка регулює послугу теплопостачання на рівні КМДА. Тарифи продовжує встановлювати НКРЕКП. В. Яструбинський підкреслив, що встановлення єдиного тарифу на тепло в столиці, незалежно від того, який пункт обслуговує мешканців, – це було б справедливо.
Також під час наради порушувалося питання щодо кількості платіжок за житлово-комунальні послуги (окремо за утримання будинків, воду, тепло, газ).
Позиція міської влади: повинна бути одна платіжна за всі послуги і один розрахунковий центр.
Фахівець Мінекономрозвитку Олена Панченко поінформувала присутніх щодо досліджень, які здійснювалися Міністерством під час скасування держрегулювання на основні соціально значущі продути харчування та зазначила, що Уряд не має намірів поновити держрегулювання цін. Також повідомила, що 7 вересня ц.р., за результатами наради у Прем’єр-міністра України, Антимонопольному комітету України було надано доручення здійснити перевірки щодо цінової політики на продовольчих ринках. Наразі АМКУ проводить такі перевірки на 10 продовольчих ринках.
Підсумовуючи захід, учасники дискусії одностайно наголосили, що ціни на енергоносії мають бути економічно-обґрунтованими, а структура затрат на їх виробництво прозорою, відкритою й зрозумілою.

жшгп

Управління соціально-економічних відносин та соціального діалогу