вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи підтримуєте Ви Заяву Київської міськпрофради до Кабінету Міністрів України з вимогою відхилити Урядові пропозиції до Бюджетної декларації на 2025-2027 роки щодо запровадження мораторію на підвищення основних державних соціальних стандартів і гарантій т

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1413379
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
181
459
2061
16844
1413379

Час: 2024-12-26 11:55:57
Visitors Counter

 

13 лютого ц.р. відбулася розширена нарада Київської міської ради профспілок, із запрошенням голів первинних профспілкових організацій, яку провів голова Міськпрофради Валентин Мельник.

1

 На порядку денному були такі питання:

1. Обговорення змін і новацій у порядку надання та розрахунку субсидій за надані житлово-комунальні послуги для громадян. (доповідач – заступник директора Департаменту соціальної політики   – начальник Управління пільг, державної та регіональної допомоги  Київської міської державної адміністрації Бученко Максим Васильович).

2. Заходи контролю, які вживаються Управлінням (інспекцією) самоврядного контролю КМДА за роботою надавачів житлово-комунальних послуг (доповідач – в.о. начальника Управління (інспекції) самоврядного контролю КМДА Бойко Діна Миколаївна).

3

Відповідно до запрошення Міськпрофради, участь у заході також взяли: депутат Київської міської ради, член постійної Комісії Київради з питань житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Грушко Віктор Валентинович та його помічник – голова Асоціації ЖБК та ОСББ Костянтин Киричук; начальник відділу контролю сфери благоустрою Управління (інспекцією) самоврядного контролю КМДА Олійник Марина Геннадіївна.

Відкриваючи засідання, голова Міськпрофради Валентин Мельник нагадав учасникам, що за результатами засідання круглого столу, який був проведений Міськпрофрадою у листопаді 2017 року, з обговорення змін і новацій в галузі житлово-комунального господарства, що очікують громадян у зв’язку з прийняттям Закону України «Про житлово-комунальні послуги», члена постійної Комісії Київради з питань житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу В.В.Грушка залучено до складу Робочої групи Міськпрофради з удосконалення положень вказаного Закону України, наголосив, що зміни, які сьогодні відбуваються в галузі ЖКГ, не дають понять для звичайних мешканців, немає 100% забезпечення лічильниками обсягів споживання води, тепла у будинках комунальної власності, відбуваються зміни в порядку надання та призначення житлових субсидій тощо, і профспілки повинні своєчасно реагувати на ці виклики.

Заступник директора Департаменту соціальної політики  – начальник Управління пільг, державної та регіональної допомоги  КМДА Максим Бученко поінформував присутніх, що станом на 01.01.2018 заборгованість держбюджету з компенсації пільг та субсидій складає 1млрд 300 млн грн, і це створює велику проблему для роботи усіх комунальних підприємств. Тобто, держава не виконує зобов’язань зі свого боку, а з другого – монополісти нараховують пені і штрафи і заганяють комунальні підприємства у боргову яму. 

Наголосив, що міська влада стурбована ситуацією, яка склалась внаслідок запровадження з 1 січня 2018 року Кабінетом Міністрів України нового механізму відшкодування пільг та субсидій, наданих населенню на оплату житлово-комунальних послуг згідно постанови КМУ від 08.11.2017 року № 951 «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України» та наказу Міністерства фінансів України від 04.01.2018 року №1 «Про затвердження Порядку проведення органами Казначейства розрахунків, передбачених пунктом 8-1 Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 04 березня 2002 року № 256, та взаємодії учасників таких розрахунків».

Відповідно до зазначених актів, відшкодування Державою у вигляді пільг та субсидій здійснюється виключно надавачам житлово-комунальних послуг. При цьому, розрахунки здійснюються на поточні рахунки зі спеціальним режимом використання, які надавачі послуг зобов’язані відкрити в органах Казначейства України. Таким чином фактично відсутні юридичні підстави отримання вказаних пільг та субсидій об’єднаннями співвласників багатоквартирних будинків та ЖБК, оскільки вказані організації не є надавачами цих послуг, а по суті виконують роль транзитерів, що приймають на свій рахунок  кошти, що перераховуються Державою отримувачам пільг та субсидій, з подальшим направленням їх надавачам послуг.

Зазначені зміни суттєво обмежують права мешканців на отримання наданих державою пільг і призначених державою субсидій, оскільки новий порядок відшкодування унеможливлює ОСББ та ЖБК врахування цих сум в розрахунках із співвласниками.

Неузгодженість нового порядку відшкодування пільг та субсидій проявляється також в тому, що відповідно до Наказу Міністерства фінансів України від 04.01.2018 року №1, для відкриття казначейських рахунків учасники розрахунків подають до органів Казначейства документи, визначені постановою та копії ЛІЦЕНЗІЙ, які підтверджують права суб’єкта господарювання на здійснення відповідного виду діяльності, або виписки з реєстру ліцензіатів. Вказана норма позбавляє ОСББ та ЖБК можливості відкривати поточні рахунки із спеціальним режимом використання в органах Казначейства, оскільки вимагають необхідність непередбачених для ОСББ та ЖБК чинним законодавством ліцензій.

Крім того, відповідно до запроваджуваного першого етапу монетизації пільг на утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, 290 тис. домогосподарств повинні звернутися до органів соціального захисту з відповідними заявами, що створює неможливі навантаження на ці органи, і у зв’язку із обмеженим штатом, на опрацювання заяв мешканців потрібен час, робітничі кадри.  

Поінформував, що зі свого боку, КМДА звернулося з відповідним листом до Мінфіну щодо невідповідності вищевказаного Наказу Мінфіну нормам чинного законодавства та з вимогою внести зміни у зазначений Наказ або його відтермінувати. Також зазначив, що 13 лютого ц.р. о 15.00 в Мінфіні повинна відбутися нарада з розгляду цього питання, а 14 лютого ц.р. на засіданні КМУ Прем’єр-міністр України В.Б. Гройсман пообіцяв врегулювати вказане питання.  

Під час обговорення, члени профспілок наголошували на низці проблем, зокрема щодо  завищених сум за воду в платіжках, незважаючи на наявність квартирних лічильників, неможливості домогтися покращення роботи ПрАТ «Київенерго», відсутності визначення меж прибудинкових територій тощо.

Член Київради В.В. Грушко зазначив, що необхідно спільно напрацювати низку конкретних пропозицій, які будуть розглянуті під час засідання постійної Комісії Київради, об’єднати зусилля по районам міста задля вирішення проблем у галузі ЖКГ.

4

В.о. начальника Управління (інспекції) самоврядного контролю КМДА Діна Бойко поінформувала учасників наради щодо роботи Інспекції, здійснення внутрішнього контролю за якістю наданих послуг, роботи із зверненням громадян. Відзнаила, що, на жаль, Управління не має повноважень вплинути на ПрАТ «Київенерго», вплив має Держпродспоживінспекція, але, щоб здійснити перевірку Київенерго, потрібно отримати дозвіл держави, а на це потрібен досить тривалий час. Зазначила щодо недостатності повноважень Управління самоврядного контролю, обмеженості штату. У зв’язку з цим, 5 лютого ц.р. в Мінрегіоні за участі Управління самоврядного контролю відбулася нарада, на якій обговорювалося питання щодо доцільності створення державної житлово-комунальної Інспекції або розширення повноважень існуючого Управління (інспекції) самоврядного контролю задля розширення спектру послуг, захисту громадян.

Депутат Київради В.В. Грушко запропонував Управлінню об’єднати зусилля та розглянути зазначене питання на Комісії Київради.

За результатами обговорення було вирішено: Міськпрофраді підготувати відповідні звернення із порушеного питання до Мінрегіону та постійної Комісії Київради з питань житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу.    

 

Управління соціально-економічних відносин

та соціального діалогу