вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи підтримуєте Ви Заяву Київської міськпрофради до Кабінету Міністрів України з вимогою відхилити Урядові пропозиції до Бюджетної декларації на 2025-2027 роки щодо запровадження мораторію на підвищення основних державних соціальних стандартів і гарантій т

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1413677
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
479
459
2359
17142
1413677

Час: 2024-12-26 20:39:12
Visitors Counter

 

   13.04.2017 Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про ринок електричної енергії», який вступив в дію в червні 2017 року. Повна імплементація Закону запланована на липень 2019 року та передбачає ухвалення більше 100 нормативно-правових актів, здійснення організаційних та структурних перетворень, закуплення та тестування програмного забезпечення тощо.
   Цим Законом Україна вирішила відмовитися від існуючої моделі «єдиного покупця-продавця» електричної енергії, функції якого виконує ДП «Енергорнок», а ціни регулюються НКРЕКП, - на користь конкурентної лібералізованої моделі, передбаченої III Енергетичним пакетом ЄС.
   Основним очікуваним нововведенням є розділення (анбандлінг) обленерго – відокремлення діяльності з розподілу від діяльності з постачання послуг.

14.03 Круглий стіл  Участь у прес-брифінгу взяли фахівці та експерти в галузі енергетики: Міненерговугілля, Проектного офісу Координаційного центру з впровадження реформи ринку електроенергії, НКРЕКП, НЕК «Укренерго», ПАТ «Хмельницькобленерго», коаліції «Енергетичні реформи».

   Під час обговорення спікери круглого столу поінформували учасників щодо наступного:
• Коли чекати перших результатів реформи?
• Як просувається розробка вторинного законодавства?
• Як «Укренерго» готується до сертифікації?
• Чому обленерго не поспішають з анбандлінгом?
   Експерти зазначили, що для впровадження нової моделі ринку електричної енергії якомога швидше має бути ліквідоване перехресне субсидіювання, проведений анбандлінг обленерго та сертифікована НЕК «Укренерго», як Оператор системи передачі. Проте, невизначеність з розділенням (анбандлінгом) обленерго та затримка із заходами щодо корпоратизації НЕК «Укренерго» та отримання ним статусу сертифікованого оператора системи передачі створюють загрози для запровадження ринку з 2019 року. Також перешкодою може стати наявність неврегульованої заборгованості на діючому ринку електроенергії та затримка у внесені на розгляд Верховної Ради України законопроекту щодо особливостей погашення заборгованості за електричну енергію, що утворилася на оптовому ринку. Застереження викликають також терміни, необхідні для підготовки та закупівлі програмного та апаратного забезпечення НЕК «Укренерго» для запуску ринку. Зокрема, експерти наголосили, що на хід реформи суттєво вплинули тимчасова відсутність кворуму НКРЕКП та затримка у створені Координаційного центру із забезпечення запровадження нового ринку електричної енергії. Наразі робота Координаційного центру вже набрала обертів: проводяться щомісячні засідання, моніториться план-графік впровадження нової моделі ринку, узгоджуються дії між відповідними міністерствами.
   Експерти наголосили, що найважливішим у процесі реформи енергетичного сектору є донесення реформи до кінцевого споживача – пояснення тарифів, нових правил роздрібного ринку тощо.
   За інформацією фахівця НКРЕКП, 14 березня 2018 року Комісія затвердила перші нормативно-правові акти по видах ліцензованої діяльності на ринку електроенергії та правила ринку і мережевих кодексів.
   Підводячи підсумки обговорення, експерти наголосили, що основою для всіх змін та процесів залишається нормативно-правова база – треба приймати нормативні документи, оскільки вони дають відповідний старт іншим заходам.

Управління соціально-економічних відносин
та соціального діалогу