вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001
+380-44-351-21-56

Опитування

Чи підтримуєте Ви Заяву Київської міськпрофради до Кабінету Міністрів України з вимогою відхилити Урядові пропозиції до Бюджетної декларації на 2025-2027 роки щодо запровадження мораторію на підвищення основних державних соціальних стандартів і гарантій т

Газета

01 GAZETA KP gruden 6 stor 2023 page 0001
1413791
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
39
554
2473
17256
1413791

Час: 2024-12-27 01:36:28
Visitors Counter

 

    Вказаним проєктом наказу передбачено: поетапна індексація тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні з березня по грудень 2021 року на 2% кожного місяця в усіх категоріях вагонів (крім вагонів 1-го класу поїздів Інтерсіті+); індексація з березня 2021 року на 22% тарифів на перевезення багажу, вантажобагажу та перевезення вагоні у порожньому стані. В цілому, рівень індексації тарифів на перевезення пасажирів у грудні 2021 року по відношенню до грудня 2020 року складе 22%.
     Згідно пояснювальної записки до проєкту наказу та інформації представників АТ «Укрзалізниці», потреба в індексації тарифів пов’язана з низкою об’єктивних факторів. Несвоєчасність індексації рівня тарифів, від’ємна рентабельність пасажирських перевезень не забезпечують технічний розвиток залізничної галузі в умовах значного зносу основних засобів, особливо пасажирського складу (фізичний знос тепловозів складає 98%, електровозів – 94%, вагонів – 93%). Зберігається тенденція відставання темпів росту тарифів від темпів зростання цін на продукцію та потреб галузі; спостерігається тенденція зростання індексу споживчих цін. Залізничний транспорт несе значне соціальне навантаження через здійснення пільгових категорій громадян (17 категорій), визначених законодавством України. У 2020 році перевезено пільгових категорій громадян на суму 537,1 млн грн, компенсацію отримано в сумі 102.8 млн грн. Заборгованість за пільгові перевезення у 2020 році складає 434,3 млн грн. Нестача обігових коштів, відсутність у достатній кількості справного вагонного парку не дозволяє здійснювати закупівлю продукції в кількості, необхідній для забезпечення безпечного перевезення пасажирів залізничним транспортом у повному обсязі. У разі не здійснення індексації тарифів у 2021 році, Товариство не матиме змоги повною мірою здійснювати свою фінансово-господарську діяльність. Крім того, у зв’язку з локдауном, карантинними обмеженнями, «червоними зонами» в ряді регіонів України, пасажиропотік зменшився майже на 50%.  На сьогодні тариф покриває лише 60% його собівартості. За інформацією фахівців АТ «Укрзалізниця», на підприємстві 4-денний робочий тиждень. За день простою працівникам компенсується 100% посадового окладу. Заборгованість по заробітній платі – відсутня. Середня заробітна плата по підприємству складає 11577 грн. 
У разі індексації тарифів, планується переведення працівників на повний робочий тиждень. Враховуючи низку об’єктивних підстав, перш за все, забезпечення АТ «Укрзалізниця» належного стану безпечності перевезення пасажирів, підвищення заробітної плати працівникам, збереження робочих місць, членами Робочої групи СПО об’єднань профспілок було вирішено рекомендувати  СПО об’єднань профспілок погодити вищевказаний проєкт Наказу Мінінфраструктури України. Для підготовки виваженого та обґрунтованого проєкту Рішення СПО об’єднань профспілок із зазначеного питання, у АТ «Укрзалізниця» запрошено надати ще додаткові дані (зокрема, динаміку зростання витрат на паливо, електроенергію; динаміку змін кількості працівників за останні 3 роки; динаміку зростання заробітної плати працівників за 3 роки та ін.).
     Департамент виробничої політики та ціноутворення апарату ФПУ, який є відповідальним та координатором цієї роботи, підготує проєкт Рішення на чергове засідання  СПО об’єднань профспілок, де буде рекомендувати СПО підтримати зміну тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні. Остаточне рішення буде прийнято за результатами засідання  СПО об’єднань профспілок. 
 
 
 
 Відділ соціально-економічних відносин та соціального діалогу