вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001

Опитування

Чи вважаєте Ви обгрунтованими тарифи на житлово-комунальні послуги для населення?
457407
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
155
305
1854
5297
457407

Час: 2018-11-18 04:07:34
Visitors Counter

Важливо !

15 червня 2017 року Федерація профспілок України за участю її керівництва, а також всеукраїнських профспілок, голів первинних профспілкових організацій провела круглий стіл на тему: «Шляхи вдосконалення роботи профспілкової організації. Практичний досвід захисту працівників через колективний договір».
Учасниками круглого столу схвалені Рекомендації, які Київська міськпрофрада пропонує для використання в роботі з колективним договором первинним профорганізаціям міста.

Конкурс на кращий колективний договір серед підприємств, установ та організацій м.Києва .

Колективні договори на конкурс на кращий колективний договір серед підприємств, установ та організацій м.Києва необхідно направляти в районні управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації підприємства, установи, організації.

Списки районних управлінь праці та соціального захисту населення В списку по району: перша особа – член районної комісії, друга – спеціаліст відділу праці, який безпосередньо веде колективні договори.

З 28 лютого 2013 року набув чинності новий Порядок реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України 13 лютого 2013 р. № 115 «Про порядок повідомної реєстрації галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів». Прийняття нового Порядку обумовлене змінами у законодавстві, зокрема прийняттям Закону України «Про соціальний діалог в Україні», Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо визначення сторін колективних переговорів».

Цим Порядком упорядковано повідомну реєстрацію угод усіх рівнів: галузеві (міжгалузеві) і територіальні (обласні та республіканські) угоди підлягають повідомній реєстрації Мінсоцполітики, а колективні договори в територіальні угоди іншого рівня – районними, районними у містах Києві та Севастополі держадміністраціями, виконавчими комітетами сільських, селищних та міських рад.

Повідомна реєстрація проводиться з метою засвідчення автентичності примірників і копії поданих на реєстрацію галузевих (міжгалузевих) і територіальних угод, колективних договорів для забезпечення можливості обліку їх умов під час розгляду уповноваженими органами трудових спорів (індивідуальних і колективних), які можуть виникнути в результаті виконання умов таких угод (договорів).

Сторони угоди (договору) подають на повідомну реєстрацію угоду (договір) разом з додатками у кількості примірників, що відповідає кількості таких сторін, та копію угоди (договору).

Сторони галузевої (міжгалузевої) і територіальної угоди подають також копії свідоцтв про підтвердження репрезентативності суб'єктів сторони профспілок та сторони роботодавців, які брали участь у колективних переговорах з питань укладення відповідної угоди.

Новий порядок не містить вимог щодо подання разом з угодою, колективним договором на реєстрацію протоколів розбіжностей, інформації про склад повноважних представників сторін, які брали участь у колективних переговорах, так само як і інші вимоги до поданих на реєстрацію угод та договорів, крім автентичності їх примірників.

Під час повідомної реєстрації реєструючий орган на титульній сторінці кожного примірника угоди (договору) і копії робить напис шляхом заповнення відповідного шаблону згідно з додатком 1 вказаного Порядку.

Повідомна реєстрація проводиться протягом 14 робочих днів з дня, наступного після надходження угоди (договору) до реєструю чого органу; сторонам угоди (договору) може бути відмовлено у повідомній реєстрації лише у разі, коли подані на реєстрацію примірники угоди (договору) не є автентичними.

Не пізніше наступного робочого дня після реєстрації або прийняття рішення про відмову в реєстрації примірники угоди (договору) повертаються сторонам, які подали їх на реєстрацію. Копія відповідної угоди (договору) зберігається в реєструючому органі.

Реєструючий орган оприлюднює відомості про проведення повідомної реєстрації угод (договорів) у засобах масової інформації та на офіційному веб-сайті.

Крім того, Порядком передбачено, що копіювання та опублікування тексту угоди колективного договору здійснюється лише із написом про повідомну реєстрацію, а також рекомендаціями реєструючого органу щодо приведення угоди (договору) у відповідність з вимогами законодавства (у разі їх наявності).

С.В.Конопацька

Голова міської комісії:

КОРЖ

Віктор Петрович

- заступник голови КМДА

Заступники голови комісії:

ХОМЕНКО

Наталія Олексіївна

- перший заступник директора Департаменту соціальної політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації)

РИЖИХ

Володимир Сергійович

- заступник голови Об'єднання профспілок, організацій профспілок у м.Києві „Київська міська рада профспілок”;

АНТОНЮК

Олексій Степанович

- керівник Організації роботодавців сфери послуг „Усім миром”;

Члени комісії:

СОЯ

Віталій Васильович

- начальник управління праці та зайнятості Департаменту соціальної політики КМДА;

АНТОНЮК

Адам Сергійович

- заступник директора Департаменту промисловості та розвитку підприємництва – начальник управління промисловості, підприємництва та інноваційної політики КМДА;

КАЗАЧУК

Володимир Олександрович

- начальник управління організаційного забезпечення Департаменту житлово-комунальної інфраструктури КМДА;

ОЛЕФІРЕНКО

Надія Михайлівна

- заступник директора Департаменту освіти і науки, молоді та спорту – начальник управління економіки та фінансів КМДА;

ПАНОВА

Олена Леонтіївна

- начальник управління з соціально-економічних відносин Міськпрофради;

ЛОПАТА

Ольга Іванівна

- голова міської профспілки працівників агропромислового комплексу;

БЕНЦЛЕР

Юлія Вікторівна

- виконавчий директор Федерації роботодавців м.Києва;

ГОЛОДІВСЬКИЙ

Іван Романович

- виконавчий директор Київської міської організації роботодавців.

Голосіївський район

Голова комісії:

МОШКОЛА

Михайло Іванович

- заступник голови Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації;

Члени комісії:

АХМАДОВА

Наталія Олексіївна

- начальник управління праці та соціального захисту населення Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації;

БІДЗІЛЯ

Марія Семенівна

- голова профкому Київського творчо-виробничого комбінату „Художник”;

ЯРОВА

Любов Василівна

- голова профкому ПАТ „Імперіал Тобакко Продакшн Україна”;

НЕСТЕРОВ

Валерій Григорович

- голова Правління ПАТ „Комбінат будіндустрії”;

ПЕТРЕНКО

Євген Миколайович

- голова Правління ПАТ „Київський ювелірний завод”.

Дарницький район

Голова комісії:

САВОН

Віра Григорівна

- заступник голови Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації;

Члени комісії:

ЗАХАРОВ

Юрій Анатолійович

- заступник начальника управління праці та соціального захисту населення Дарницької районної в місті Києві державної адміністрації;

ДОВБИШ

Василь Петрович

- голова профкому КП „Київський птахокомбінат”;

БЕРЕГОВИЙ

Микола Володимирович

- заступник голови профкому ПАТ „Украгролізинг”;

ТКАЧОВ

Микола Федорович

- головний лікар Дочірнього підприємства „Київська міська курортна бальнеолікарня профспілок України ЗАТ „Укрпрофоздоровниця”;

СТЕПАНЕНКО

Анатолій Петрович

- директор ДП „Радіовимірювач”.

Деснянський район

Голова комісії:

ТИТАРЕНКО

Юрій Дмитрович

- заступник голови Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації;

Члени комісії:

ПЕЧОНКІНА

Лариса Володимирівна

- заступник начальника управління праці та соціального захисту населення Деснянської районної в місті Києві державної адміністрації;

БОРИСЕНКО

Ольга Андріївна

- голова профкому спеціалізованого управління по монтажу сценічного обладнання „Укркультмонтаж”;

ОНИЩЕНКО

Надія Іванівна

- голова профкому КП „Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду Деснянського району;

РАДЧУК

Олександр Олексійович

- голова Правління – генеральний директор ВАТ „Київхімволокно”;

СОССА

Ростислав Іванович

- директор ДНВП „Картографія”.

Дніпровський район

Голова комісії:

ДЕЙНЕГА

Ольга Петрівна

- заступник голови Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації;

Члени комісії:

ТАРАСУН

Сергій Михайлович

- начальник відділу праці та зайнятості управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації;

АНТЮК

Любомир Романович

- голова профкому ТОВ „Розмарин торг” ТОВ „Дніпровська плодоовочева база”;

ГРЕК

Тетяна Георгіївна

- голова профкому комунального підприємства по утриманню житлового господарства Дніпровського району;

ГОРБАТЮК

Палладій Миколайович

- голова Правління ПрАТ „Фанплит”;

КУРЧЕНКО

Микола Олександрович

- директор ТОВ „Київський механічний завод „Магістраль” ім. М.П.Шульгіна”.

Оболонський район

Голова комісії:

ОТРОК

Надія Дмитрівна

- заступник голови Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації;

Члени комісії:

ВАСИЛЬЄВ

Роман Володимирович

- начальник відділу з питань праці та соціально-трудових відносин управління праці та соціального захисту населення Оболонської районної в місті Києві державної адміністрації;

БОГДАН

Людмила Миколаївна

- голова первинної профспілкової організації Південного поштамту КМД УДППЗ „Укрпошта”;

ШЕВЧУК

Михайло Петрович

- голова об'єднання первинних профспілкових організацій житлового господарства Оболонського району;

ЛІЩУК

Віктор Іванович

- генеральний директор АТ „Чинбар”;

ПУЧОК

Олександр Дмитрович

- генеральний директор ПАТ „Оболонь”.

Печерський район

Голова комісії:

КОНДРАШОВА

Наталія Михайлівна

- заступник голови Печерської районної в місті Києві державної адміністрації;

Члени комісії:

ЯРОШЕВСЬКИЙ

Максим Петрович

- заступник начальника управління праці та соціального захисту населення Печерської районної в місті Києві державної адміністрації;

КРЮЧКОВА

Жанна Дмитрівна

- голова профкому департаменту експлуатації каналізаційного господарства ПАТ „Київводоканал”;

КОВБАСЮК

Владислав Валерійович

- завідувач відділу соціального-економічного та правового захисту Київської міської профспілки працівників культури;

МЯСІЩЕВ

Ігор Леонідович

- в.о. голови Правління – генеральний директор ПАТ „Київський завод „Радар”;

ВОЛОЩУК

Ігор Вікторович

- генеральний директор ДП завод „Арсенал”.

Подільський район

Голова комісії:

БИКОВА

Марія Іванівна

- заступник голови Подільської районної в місті Києві державної адміністрації;

Члени комісії:

ЛАКТІОНОВА

Тетяна Юріївна

- начальник управління праці та соціального захисту населення Подільської районної в місті Києві державної адміністрації;

СТЕБЛЮК

Ірина Олексіївна

- голова Київської міської організації профспілки працівників хімічних та нафтохімічних галузей промисловості;

ТКАЧ

Тетяна Петрівна

- голова профкому об'єднання первинних профспілкових організацій ПАТ „Київхліб”;

ЖЕБРОВСЬКА

Філя Іванівна

- голова Правління – генеральний директор ПАТ „Фармак”;

ЛЕВИЦЬКИЙ

Віктор Йосипович

- генеральний директор ПАТ „Спецмеблі”;

Святошинський район

Голова комісії:

БУРКАЛЬ

Сергій Дмитрович

- заступник голови Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації;

Члени комісії:

СЕРВЕТНИК

Анатолій Михайлович

- начальник відділу праці та зайнятості управління праці та соціального захисту населення Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації;

КОВАЛЬ

Віталій Петрович

- завідувач відділу з питань соціально-економічного захисту Київської міської профспілки працівників охорони здоров'я”

ТРОФИМЕНКО

Олександр Миколайович

- заступник голови Київської міської організації профспілки працівників освіти і науки України;

ЧМІЛЬ

Володимир Мусійович

- голова Правління ПАТ „НВП „Сатурн”;

БЕЗПАЛЬКО

Людмила Василівна

- генеральний директор ПАТ НВЦ „Борщагівський хіміко-фармацевтичний завод”.

Солом'янський район

Голова комісії:

САВИЦЬКА

Олена Володимирівна

- заступник голови Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації;

Члени комісії:

БОЛЬКІНА

Віра Тимофіївна

- заступник начальника управління праці та соціального захисту населення Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації;

ЛИСЕНКО

Людмила Федорівна

- голова первинної профспілкової організації Південного поштамту КМД УДППЗ „Укрпошта”;

ОНІЩЕНКО

Людмила Василівна

- голова профкому первинних профспілкових організацій підприємств житлового господарства Солом'янського району;

ПРОЦЕНКО

В'ячеслав Олександрович

- голова Правління ВАТ „Меридіан” ім.С.П.Корольова;

ПОДРЄЗА

Сергій Михайлович

- генеральний директор ДП „Завод 410 ЦА”.

Шевченківський район

Голова комісії:

ДАВИДЕНКО

Віктор Іванович

- перший заступник голови Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації;

Члени комісії:

ЗІНЧЕНКО

Тетяна Федорівна

- начальник управління праці та соціального захисту населення Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації;

ОЛЕКСІЙЧУК

Павло Олексійович

- голова профкому ПАТ „Фармак”;

ВАСИЛЬЄВА

Валентина Леонтіївна

- спеціаліст з організаційних питань Київської міської профспілки працівників зв'язку;

МАЗУРЕНКО

Петро Григорович

- голова Правління ПАТ „Будшляхмаш”;

АНТОНЮК

Андрій Сергійович

- директор ТОВ „ВІП Автогруп”.

Районним у м.Києві державним адміністраціям
Київським міським галузевим профспілковим організаціям
Керівникам та профспілковим організаціям підприємств, установ, організацій м.Києва
Про укладення колективних договорів на 2012-2013 роки

Сумісна діяльність Київської міської державної адміністрації, Спільного представницького органу роботодавців м.Києва та Київської міської ради профспілок спрямована на виконання Закону України „Про колективні договори і угоди” та Закону України „Про соціальний діалог в Україні”, який вступив в дію 18 січня 2011 р., з метою досягнення домовленостей між представниками працівників, роботодавців та органів виконавчої влади і органів місцевого самоврядування для прийняття спільних узгоджених рішень з питань регулювання трудових, соціальних та економічних відносин. Соціальний діалог на підприємстві здійснюється у формі колективних переговорів з укладенням колективних договорів. Укладення колективних договорів і угод свідчить про децентралізацію правового регулювання трудових відносин.

В листопаді 2010 року була підписана Генеральна угода про регулювання основних принципів і норм реалізації соціально-економічної політики і трудових відносин на 2010-2012 роки.

Таким чином колективний договір на 2012 рік має віддзеркалювати положення Генеральної, Галузевої, Територіальної угод.

Міжнародна організація праці (МОП) стверджує, що укладення колективного договору можливе тільки добровільно.

Обов'язкову наявність колективного договору передбачає пункт 7 статті 65 Господарського кодексу України: „На всіх підприємствах, які використовують найману працю, між власником або уповноваженим ним органом і трудовим колективом або уповноваженим ним органом повинен укладатися колективний договір, яким регулюються виробничі, трудові та соціальні відносини трудового колективу з адміністрацією підприємства. Вимоги до змісту і порядок укладання колективних договорів визначаються законодавством про колективні договори”.

Згідно з пунктом 3 статті 4 Закону України „Про соціальний діалог в Україні” „Для участі в колективних переговорах з укладання колективних договорів і угод, тристоронніх або двосторонніх органах та у міжнародних заходах склад суб'єктів профспілкової сторони та сторони роботодавців визначається за критеріями репрезентативності”.

Рішенням Відділення Національної служби посередництва і примирення в м.Києві та Київській області від 12 жовтня 2011 р. № 001/11-26-П Об'єднання профспілок, організацій профспілок у м.Києві „Київська міська рада профспілок” визнана такою, що відповідає критеріям репрезентативності на територіальному рівня для участі у колективних переговорах з укладання територіальних угод та для делегування представників до органів соціального діалогу.

За даними Державної служби статистики України у м.Києві станом на 31.12.2011 було укладено 5717 колективних договори, якими охоплено 825,7 тис. осіб (64,6% до облікової кількості штатних працівників).

За інформацією членських організацій, профкомів підприємств прямого підпорядкування станом на 01.03.2011 на підприємствах укладено (продовжена дія) 3552 колективних договори (з урахуванням малого підприємництва), якими охоплено 562,1 тис. працівників (98,02%), цей показник покращився на 0,37% у порівнянні з 01.04.2011.

Необхідно відзначити, що на окремих підприємствах колективні договори укладаються на декілька років, щорічно не переглядаються, не продовжується їх дія рішенням конференції або зборами трудового колективу.

Низькими залишаються вимоги до роботодавців в частині обов'язкової індексації заробітної плати, виплати заробітної плати двічі на місяць, фінансування витрат на охорону праці.

Відсутність єдиних підходів та технологій ведення колективних переговорів спонукала до прийняття на VІ З'їзді Федерації профспілок України цільової програми „Нова ефективність колективно-договірного регулювання”, яка передбачає запровадження системи Єдиної колдоговірної кампанії „Єдині цілі, єдині дії”, основаної на реалізації двох складових: єдиних вимог, єдиних дій профспілок на їх реалізацію.

З метою підвищення ефективності переговорного процесу та норм колективних договорів і угод Президія Федерації профспілок України прийняла Постанову від 23.12.2011 № П-9-5 „Про запровадження Єдиної колдоговірної кампанії „Єдині цілі, єдині дії”, яка будується на принципах: єдині вимоги, єдині дії ведення колективних переговорів, а також Загальні цілі профспілок, вирішення яких необхідно домагатися шляхом переговорів з укладення угод та колективних договорів на 2012 рік.

Колективним договором потрібно передбачати заходи, спрямовані на створення умов для стабільної роботи підприємства, на забезпечення продуктивної зайнятості працівників.

Виходячи з вищевикладеного, пропонуємо рекомендувати передбачати в колективних договорах наступні зобов'язання:

- щодо залучення представників профспілкових організацій до:

внесення змін та доповнень до статутів та внутрішніх документів у частині захисту соціально-економічних і трудових прав працівників та щодо повноважень профспілок представляти інтереси працівників в управлінні підприємством;

розроблення внутрішніх документів підприємств (правила трудового розпорядку, програми розвитку персоналу тощо), а також внесення до них змін відповідно до законодавства;

складу комісій з приватизації, реструктуризації, реорганізації та ліквідації суб’єктів господарювання;

складу комісій з передачі об’єктів права державної власності у комунальну власність;

- щодо відновлення на підприємствах раціоналізаторського і винахідницького руху, надання всебічної підтримки працівникам, які схильні до технічної творчості, раціоналізації та винахідництва;

- заходи по створенню та збереженню кількості робочих місць;

- заходи для підтримки молодих спеціалістів;

- підвищення рівня середньомісячної заробітної плати працівників не менше ніж на 15% (до попереднього року);

- мінімальний розмір тарифної ставки робітника І розряду відповідно до галузевої угоди;

- розміри тарифних ставок робітників по кожній діючій на підприємстві тарифній сітці на основі норми щодо розміру мінімальної тарифної ставки, визначеної галузевою угодою, та з дотриманням міжгалузевих співвідношень в оплаті праці, встановлених галузевими угодами;

- оплату праці працівників, які виконують роботи (надають послуги), не властиві основній діяльності підприємства, відповідно до гарантій, визначених угодами тих галузей, до яких ці роботи належать за характером виробництва;

- умови зростання і регулювання фондів оплати праці;

- міжкваліфікаційні (міжпосадові) співвідношення в оплаті праці;

- надання оплачуваного часу членам виборних профспілкових органів, не звільненим від своїх виробничих чи службових обов'язків, із збереженням середньої заробітної плати для виконання громадських обов'язків в інтересах трудового колективу, а також для участі в роботі виборних профспілкових органів, але не менше ніж 2 години на тиждень;

- виділення земельних ділянок для підприємств, установ, організацій під будівництво житла для працюючих;

- витрати на охорону праці не нижче передбачених Законом України „Про охорону праці” та домагатися досягнення рівня цих витрат у розрахунку на кожного працівника не нижче місячної суми мінімального розміру оплати праці;

- безкоштовну видачу молока працівникам при наявності шкідливих речовин у робочій зоні, незалежно від їх концентрації;

- надання додаткових компенсацій працівникам, якщо вони зайняті на важких роботах та на роботах із шкідливими, або небезпечними умовами праці;

- фінансування за рахунок роботодавця навчання представників профспілок з питань охорони праці;

- заходи щодо виведення жінок та підлітків з робіт зі шкідливими умовами праці, які для них заборонені переліками, затвердженими наказами Міністерства охорони здоров’я України від 10.12.1993 № 256 та від 31.03.1994 № 46;

- встановлення тривалості робочої зміни понад 8 годин (крім працівників, зайнятих на роботах із шкідливими та важкими умовами праці) лише в порядку, визначеному Правилами трудового розпорядку;

- надання додаткових пільг постраждалим при нещасних випадках та профзахворюваннях;

- забезпечення працюючих необхідним та якісним спецодягом, спецвзуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту згідно з діючими нормами;

- розглядати питання доцільності створення цехових лікарських дільниць для працюючих у шкідливих та небезпечних умовах праці;

- заходи щодо запобігання поширення епідемії ВІЛ/СНІДу у виробничому середовищі. Не допускати дискримінації працівників за ВІЛ-статусом;

- забезпечення проведення атестації робочих місць за умовами праці згідно з чинним законодавством;

- встановлення для працюючих жінок, які виховують неповнолітніх дітей, скорочену тривалість робочого часу зі збереженням оплати праці за повний робочий час;

- відрахування коштів профспілковим організаціям підприємств на культурно-масову, фізкультурну і оздоровчу роботу в розмірах не менше ніж 0,3% від фонду оплати праці, відповідно до ст.44 Закону України „Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності”.

Соціальний діалог як процес уявляє собою взаємовідносини між трудовими колективами та роботодавцями, включаючи сюди інші об'єкти, такі як державні органи, міжнародні організації тощо. Але основними суб'єктами, що ініціюють процес соціального діалогу, є трудові колективи.

У складі трудового колективу працівники реалізують колективні трудові права. Оформлення волі трудового колективу у вигляді рішення загальних зборів (конференції) необхідне при встановленні і зміні колективних умов праці, укладенні колективного договору, затвердженні правил трудового розпорядку, вирішенні колективних трудових спорів.

Кожна із сторін трудових правовідносин має своїх представників, які є суб'єктами цих відносин, а саме представництва від трудових колективів, суб'єктами яких виступають профспілки (їх об'єднання), інші представники працівників, організацій роботодавців (їх об'єднання) вже є представницькими за своїм характером. Представництво у колективних трудових правовідносинах відбувається на підставі закону, внутрішнього правового акта організації, рішення профспілкового органу.

Отже, соціальний діалог являє собою процес, що виражається у реалізації колективних переговорів; колективних угод і колективних договорів; участі працівників та їх представників в управлінні організацією; взаємні консультації та інформування сторін соціального діалогу; примирно-посередницька процедура вирішення колективних трудових спорів (конфліктів).

Слід зазначити, що колективні переговори є однією з найважливіших форм соціального діалогу між сторонами колективних трудових відносин, способом узгодження їх інтересів.

Основним напрямком діяльності професійних спілок є участь у колективно-договірному процесі і встановлення умов праці за погодженням з роботодавцем.

Держава впливає на соціально-трудові відносини через нормативні акти по мінімальним соціальним стандартам, нормативам, по умовам, режимам, безпеці праці тощо.

Укладання колективних договорів і угод свідчить про децентралізацію правового регулювання трудових відносин між власником і працівником. Колдоговір укладається на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності й господарювання, які використовують найману працю.

Колективний договорів укладається не тільки на виробничих підприємствах, але й у бюджетних установах, закладах освіти, охорони здоров'я, органах виконавчої влади та місцевого самоврядування.

На сьогодні це найважливіший локальний нормативно-правовий акт, що визначає умови праці, умови оплати праці, соціальні гарантії для працівників. Разом з тим, це не тільки правовий акт, але й акт соціального партнерства.

Колективний договір формується на основі таких принципів, як:
рівноправність сторін;
свобода вибору питання для обговорення;
добровільність прийняття обов'язків;
проведення систематичного контролю і взаємної відповідальності.

Активізації соціального діалогу в Україні повинен сприяти Закон „Про соціальний діалог в Україні”. Законом визначені основні правові засади організації та порядку ведення соціального діалогу в Україні з метою вироблення та реалізації державної соціальної й економічної політики, регулювання трудових, соціальних, економічних відносин та забезпечення підвищення рівня і якості життя громадян, соціальної стабільності в суспільстві.

О.Панова,
начальник управління з соціально - економічних відносин,
тел. 279-25-90