вул. Хрещатик, 16, м.Київ, 01001

Опитування

Чи вважаєте Ви обгрунтованими тарифи на житлово-комунальні послуги для населення?
457348
Сьогодні
Вчора
Цього тижня
Цього місяця
Всього
96
305
1795
5238
457348

Час: 2018-11-18 03:24:42
Visitors Counter

Важливо !

Нацкомісія, що здійснює регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг (НКРЕКУ), прийняла рішення підвищити тарифи на електроенергію для населення з 1 квітня 2015 року.

Мінімальний тариф заплановано підняти на 19%, середній – на 50%, . Нацкомісія має намір до березня 2017 року збільшити середню ціну на електроенергію для населення в 3,5 рази – з 0,36 грн за кВт/год. до 1,23 грн за кВт/год.

Підвищення відбуватиметься в 5 етапів, починаючи з 1 квітня 2015 року, і завершиться до 1 березня 2017 року. До березня 2017 року споживачі електроенергії будуть розділені на дві групи: з обсягом споживання до 100 кВт/год. на місяць і з обсягом споживання понад 100 кВт/год. на місяць. Для першої групи споживачів вартість електроенергії в березні 2017 року становитиме 0,9 грн за кВт/год. Для другої групи – 1,68 грн за кВт/год.

Водночас у перехідний період - із 2015 по 2017 рік - споживачів розділять на три групи: з мінімальним обсягом споживання (до 100 кВт/год. на місяць), середнім обсягом споживання (від 100 кВт/год. до 600 кВт/год.) і великим обсягом (понад 600 кВт/год. на місяць).

З 1 квітня 2015 року мінімальний тариф на електроенергію для населення збільшиться на 19% - до 0,37 грн за кВт/год. Цей мінімальний тариф застосовуватиметься до домогосподарств із обсягом споживання до 100 кВт/год. на місяць. Домогосподарства з обсягом споживання від 100 до 600 кВт/год. на місяць платитимуть 0,63 грн за кВт/год. Таким чином, для них підвищення становитиме 50%. Домогосподарства з обсягом споживання понад 600 кВт/год. на місяць з 1 квітня 2015 року платитимуть 1,4 грн за кВт/год. Для них підвищення становитиме 5%.

Востаннє комісія переглядала тарифи на електроенергію для населення з 1 червня 2014 року, підвищивши їх на 10 - 40% залежно від обсягів її споживання.

При цьому слід відмітити, що на так зване «громадське обговорення» НКРЕКУ не були представлені обґрунтовані розрахунки щодо підвищення тарифів на електроенергію, що викликало бурхливі нарікання з боку представників громадськості, особливо профспілок столиці та Федерації профспілок України.

У свою чергу, Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері енергетики, прийняла рішення щодо збільшення роздрібних цін на природний газ для населення з травня місяця п.р. Так, рекомендовано підвищити ціни на газ на 40% з 1 травня 2015 року, на 20% - з 1 травня 2016 року і на 20% - з травня 2017 року. У цілому ціни мають зрости на 101,6%.

При використанні газу для приготування їжі або підігріву води в багатоквартирних будинках ціна газу складе 1,299 тис. грн/тис. куб. м за відсутності газового лічильника і 1,182 тис. грн/тис. куб. м при його наявності.

При споживанні до 2,5 тис. куб. м на рік ціна буде встановлена на рівні 1,197 тис. грн/тис. куб. м за відсутності газового лічильника і 1,182 тис. грн/тис. куб. м при його наявності.

При споживанні до 6 тис. куб. м на рік ціна буде встановлена на рівні 1,965 тис. грн/тис. куб. м за відсутності газового лічильника і 1,788 тис. грн/тис. куб. м при його наявності.

При споживанні понад 6 тис. куб. м на рік ціна буде встановлена на рівні 4,011 тис. грн/тис. куб. м за відсутності газового лічильника і 3,645 тис. грн/тис. куб. м при його наявності.

Зокрема, ціна встановлюватиметься залежно від кількості споживання газу, а відсутність лічильника додасть до ціни ще 10%.

З приводу такого суттєвого підвищення тарифів на комунальні послуги Київська міська рада профспілок за рішенням Президії міськпрофради направила телеграму до Президента України П.О. Порошенка, вказавши, що «Збільшення НКРЕКУ тарифів на електроенергію для населення призведе до ще більшого зубожіння українського народу, враховуючи стрімко зростаючий рівень інфляції в країні та відсутність росту заробітної плати та індексації пенсійного забезпечення. Просимо призупинити дії НКРЕКУ».

Відповідь від Адміністрації Президента України була наступною: «Повідомляємо, що звернення стосовно недопущення збільшення Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, тарифів на електроенергію скеровано до цієї комісії для розгляду та інформування Вас про результати».

Олена ПАНОВА,
заступник голови – начальник управління з
економічних питань та соціального діалогу
Київської міськпрофради

Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (НКРЕ), прийнято рішення щодо оптимізації тарифів на електричну енергію для населення з 1 травня 2012 року.

Станом на 01.04.2012 рівень тарифу на електроенергію для населення відшкодовував 25% економічно обгрунтованих витрат на її виробництво, передачу та постачання.

З метою недопущення збитків енергопостачальних компаній від здійснення постачання електричної енергії побутовим споживачам енергокомпаніям надається компенсація втрат (дотація), джерелом фінансування якої є оптова ринкова ціна на електричну енергію (постанова НКРЕ від 26.02.2001 № 184 „Про затвердження Положення про порядок надання ліцензіатам з постачання електричної енергії за регульованим тарифом компенсації втрат від здійснення постачання електроенергії побутовим споживачам”). Сума компенсації втрат від здійснення постачання електроенергії населенню та населеним пунктам протягом січня-квітня 2012 року склала 10,84 млрд. грн. В загальному обсязі дотаційних сертифікатів це становить 90%.

Єдиним дієвим шляхом зменшення обсягів перехресного субсидіювання в електроенергетиці є поетапне приведення тарифів на електричну енергію для населення до економічно обгрунтуваного рівня.

Пунктом 131.1.4. Національного плану дій на 2012 рік щодо впровадження Програми економічних реформ на 2010-2013 роки „Заможне суспільство, конкурентноспроможна економіка, ефективна держава” (далі – Національний план), затвердженого Указом Президента України від 12.03.2012 № 187/2012, визначено завдання видати нормативно-правові акти щодо поетапного скорочення перехресного субсидування в електроенергетиці для населення протягом поточного року.

Зважаючи на це, НКРЕ розглядає можливість здійснити заходи з приведення тарифів на електричну енергію для населення до економічно обгрунтованого рівня шляхом підвищення тарифу на електроенергію для населення, яке споживає понад 800 кВт·год на місяць.

Рішення щодо застосування фіксованих тарифів на електроенергію залежно від обсягів її споживання прийнято для додаткового захисту соціально уразливих верств населення, а також з метою стимулювання споживачів до енергозбереження. Такий підхід до встановлення цін на продукцію є сталим та широковідомим у світовій практиці тарифоутворення.

Порядок застосування тарифів не містить обмеження права споживачів отримувати необхідний обсяг електричної енергії та не нав'язує такі умови одержання послуги, які ставлять споживача у нерівне становище порівняно з іншими споживачами – умови оплати спожитої електроенергії є рівними для всіх споживачів, повністю відповідають законодавству у сфері захисту прав споживачів.

Для багатодітних, прийомних сімей та дитячих будинків сімейного типу незалежно від обсягів споживання тариф не змінюється та є найнижчим у відповідній категорії.

Начальник управління
з соціально-економічних
відносин
О.Л.Панова

Індекс промислової продукції за січень-серпень 2013 року до відповідного періоду минулого року становив 90,7%. Скорочення відбулось за рахунок підприємств з виробництва хімічних речовин і хімічної продукції (індекс – 84,3%); металургійного виробництва та виготовлення готових металевих виробів (86,5%); з постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого, повітря (87,9%); текстильного виробництва, виробництва одягу, шкіри виробів зі шкіри та інших матеріалів (91,7%); з виробництва харчових продуктів, напоїв та тютюнових виробів (86,3%); машинобудування (88,6%); з виробництва гумових і пластмасових виробів, іншої неметалевої мінеральної продукції (92,7%). Збільшення обсягів продукції відбулось у виробництві основних фармацевтичних продуктів і фармацевтичних препаратів (112,6%);  у виготовленні виробів з деревини, виробництві паперу та поліграфічній діяльності (103,6%).

За 8 місяців 2013 року підприємствами м.Києва виконано будівельних робіт на суму 7263,4 млн.грн., що становить 78,1% порівняно з відповідним періодом минулого року. Обсяг прийнятого в експлуатацію житла за  6 місяців 2013 року порівняно з відповідним періодом минулого року зменшився на 7,9%. За рахунок коштів державного бюджету прийнято  в експлуатацію 0,2% від загальної кількості житла в цілому по місту, що складає 5,9% від обсягів за аналогічний період минулого року. За перше півріччя 2013 року прийнято в експлуатацію 5509 квартир. Середній розмір квартири становить 87,6 кв.м. загальної площі. Переважно будують однокімнатні, двокімнатні та трикімнатні квартири, їх частка складає 94,0%. За 6 місяців п.р. у м.Києві прийнято в експлуатацію дошкільних навчальних закладів на 290 місць, у т.ч. за рахунок коштів державного бюджету 110 місць, та амбулаторно-поліклінічних закладів на 736 відвідувань за зміну.

За 8 місяців автобусами за всіма видами сполучень перевезено 262, 0 млн.пасажирів, що на 12,1% більше, ніж за аналогічний період минулого року; міським електричним транспортом  перевезено 570,4 млн. пасажирів або 103,9% до рівня відповідного періоду 2012 року.

Індекс споживчих цін м.Києва у серпні 2013 року становив 99,0%, з початку року – 100,0%. У цілому по Україні індекс споживчих цін з початку року склав 99,4 %.                                                                                                               

Середньомісячна заробітна плата штатного працівника у серпні становила 5035 грн., за 8 місяців п.р. - 4946 грн. Середньомісячна заробітна плата штатного працівика  у I півріччі 2013 року становила 4882 грн., порівняно з відповідним періодом минулого року зросла на 9,6%.  Продовжує утримуватись високий рівень диференціації розмірів заробітної плати за видами економічної діяльності. Так, найбільш оплачуваними в економіці залишалися працівники фінансової та страхової діяльності (8762 грн.), сфери інформації та телекомунікацій (7506 грн.), а серед промислових видів діяльності – підприємств з виробництва основних фармацевтичних продуктів і фармацевтичних препаратів (8140 грн.).  Найнижчий розмір заробітної плати у працівників текстильного виробництва, виробництва одягу шкіри, виробів зі шкіри та інших матеріалів (2023грн.); виробництва комп’ютерів, електронної та оптичної продукції (2560грн.); виробництва електричного устаткування (2685 грн.); тимчасового розміщення й організації харчування (2723 грн.) та будівництва (2797 грн).

Загальна сума заборгованості з виплати зарплати на 1 серпня п.р. становила 54821,8 тис.грн., що на 32% менше ніж на початок поточного року і на 35% менше ніж на відповідну дату 2012 року. Кількість працівників, які вчасно не отримали заробітну плату становила 3,2 тис.осіб,  або 0,3% від середньооблікової кількості штатних працівників, зайнятих в економіці. Кожному із зазначених працівників не виплачено в середньому 8338 грн.

На підприємствах, де діють членські організації Міськпрофради, заборгованість з виплати зарплати станом на 1 серпня 2013 року становить 46474,1 тис.грн. Борг мають 15 підприємств. Найбільшим боржником з виплати зарплати є  Державне підприємство Київський державний завод «Буревісник»( борг- 18862,7 тис.грн.), борг якого складає третину  від заборгованості по місту.

Середньооблікова кількість штатних працівників підприємств, установ та організацій у I півріччі 2013 року становила 1284,9 тис.осіб, що на 1,7% менше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Упродовж I півріччя п.р. на підприємства було прийнято 197,1 тис.осіб, тоді як звільнено 221,0 тис.осіб. Суттєве перевищення рівня вибуття над рівнем прийому зафіксовано у будівництві, промисловості, поштовій та кур’єрській діяльності, оптовій та роздрібній торгівлі, ремонті автотранспортних засобів і мотоциклів. Переважна більшість працівників (91,7%) залишили робочі місця за власним бажанням, з причин змін в організації виробництва звільнено 4,7% працівників.

У I півріччі 2013 року 30,0 тис.осіб, або 2,3% середньооблікової кількості штатних працівників працювали в режимі неповного робочого дня (тижня), ще 5,9 тис.осіб, або 0,5% знаходились у відпустках без збереження заробітної плати (на період припинення виконання робіт).

Кількість зареєстрованих безробітних на кінець серпня становила 9519 осіб, що на 24% більше, ніж на аналогічну дату минулого року. Рівень зареєстрованого безробіття на кінець липня становив 0,5% населення працездатного віку. Кількість вакантних посад, заявлених підприємствам, установами та організаціями до служби зайнятості у серпні становила 12467. Середня тривалість зареєстрованого безробіття протягом січня-серпня п.р. становила 120 днів, по Україні - 151 день. За сприяння державної служби зайнятості за 8 місяців п.р. було працевлаштовано 5009 осіб, або 23,2% громадян, що мали статус безробітного у цьому періоді. Середньооблікова кількість безробітних, які отримували допомогу по безробіттю впродовж серпня 2013 року становила 8611 осіб. Середній розмір допомоги по безробіттю становив 2598 грн., у липні минулого року середній розмір допомоги по безробіттю становив 2322 грн.

Підготовлено за даними Головного управління статистики у м.Києві заступником начальника управління з соціально-економічних відносин та соціального діалогу Конопацькою С.В.